La Ciutat del Foc va vibrar durant 21 minuts i 44 segons, sota un cel multicolor il·luminat per 70.000 coets –entre coetons i femelletes– i el tret d'una tona de pólvora a un ritme apoteòsic

Un any més, els 353 tiradors i tiradores que van participar anit magistralment coordinats en la Cordà de Paterna han tornat a superar amb escreix les expectatives de la celebració d'este emblemàtic acte de foc a la ciutat.

Així ho ha assegurat orgullós l'Alcalde de Paterna i Senador per València, Juan Antonio Sagredo qui també va participar en ella. “La destresa i sincronitzada coreografia dels tiradors i tiradores paterners/es han permés que la ‘millor cordà del món’ se supere”, ha remarcat el primer edil.

I és que si hi ha una sensació generalitzada entre els seus participants és que “La Cordà de Paterna és cada vegada i cada any millor”. Així ho ha manifestat el seu coeter Major, Vicente Pla ‘La Faena’, qui ha precisat emocionat que “la de Paterna és la millor Cordà perquè sempre compta amb els/as millors tiradors/as del món”.

La Ciutat del Foc va vibrar durant 21 minuts i 44 segons, sota un cel multicolor il·luminat per 70.000 coets –entre coetons i femelletes– i el tret d'una tona de pólvora a un ritme apoteòsic.

Referent a això, Sagredo també ha destacat que “esta tradició, amb més de dos segles d'història i amb un minuciós i innovador dispositiu de seguretat desplegat, està garantida per una bona pedrera de futurs tiradors/as, formats en la Escoleta del Foc en el maneig del coet i el respecte al foc”.

Enguany, el balanç de ferits de la Cordà se salda amb 25 ferits (24 lleus i 1 greu), mentres que la Recordà, celebrada en el Parc Central després de culminar la Cordà, va registrar 12 ferits lleus.

Com cada any, la Cordà de Paterna va estar precedida per una emocionant cercavila de coets de luxe, després de l'encesa amb foc sagrat de la metxa en la parròquia de Sant Pere Apóstol.

Un altre dels moments més esperats de la nit va ser l'arribada i obertura, a mitjanit, del camió amb els 129 calaixos de pólvora, a càrrec de l'Alcalde Sagredo, la regidora de Festes, Andrea López, i el coeter Major, Vicente Pla, que es van distribuir al llarg dels 150 metres del carrer Major.