L'Ajuntament reforça els recursos tècnics i materials de la Policia Local i Protecció Civil i amplia el sistema de videovigilància amb noves càmeres

L'Ajuntament de Paterna reforça el seu model de ciutat segura amb l'ampliació del sistema de càmeres de videovigilància i la incorporació de nous mitjans per a la Policia Local i els servicis d'emergències.

Així es reflectix en el pressupost municipal per a l'exercici 2026, aprovat ja per l'Executiu socialista en Junta de Govern Local i que s'elevarà a ple per a la seua aprovació definitiva, i que contempla la instal·lació de més càmeres de control i vigilància en temps real que se sumaran a les ja existents, consolidant així una de les xarxes més avançades i efectives de videovigilància la Comunitat Valenciana.

A més, es dotarà a la Policia Local de nous equips tecnològics, entre ells drons, etilómetros, dispositius portàtils de detecció de drogues i elements de senyalització, amb l'objectiu de millorar la seguretat viària i ciutadana.

En l'àmbit de les emergències, el consistori continuarà implantant el pioner sistema de sirenes d'avís a la població, la primera sirena de la qual s'instal·larà en les pròximes setmanes, dissenyat per a alertar de manera immediata en cas de risc, convertint així a Paterna en una de les ciutats més ben preparades davant situacions d'emergència.

De la mateixa manera, es reforçaran els recursos de Protecció Civil, amb l'adquisició de nous vehicles, equipament d'intervenció i sistemes de comunicació.

Tal com ha explicat la Tinenta Alcalde d'Interior, Núria Campos “totes estes mesures es completen amb la millora de les infraestructures del projecte europeu GUARDIAN, centrat en la prevenció d'incendis, i l'ampliació d'hidrants i equipaments contra el foc en col·laboració amb el Consorci Provincial de Bombers”.

“Paterna és hui una ciutat més segura, més moderna i més ben preparada. Continuem invertint en mitjans, tecnologia i emergències per a garantir el benestar de tots els nostres veïns i veïnes”, ha conclòs Campos.