El nou centre, impulsat al parc empresarial de Tàctica pel grup europeu IVC Evidensia, i comptarà amb més de 2.000 m² construïts per a integrar sota un mateix sostre totes les especialitats veterinàries, amb equipament d'alta tecnologia i equips professionals propis
L'Ajuntament de Paterna ha participat hui en l'acte institucional de presentació de les obres del nou hospital veterinari Evidensia AUNA, un projecte estratègic del grup europeu IVC Evidensia que convertirà a Paterna en referent nacional de la medicina veterinària especialitzada.
Durant l'acte, l'Alcalde de Paterna, Juan Antonio Sagredo ha pogut conéixer de primera mà el projecte i l'avanç de les obres de construcció d'este futur centre sanitari d'alta especialització al costat de responsables del grup promotor, de l'equip veterinari de AUNA i de les empreses implicades en el desenrotllament de l'edifici.
Sagredo ha subratllat que “comptar a la nostra ciutat amb un hospital veterinari d'este nivell situa a Paterna en el mapa de la medicina veterinària avançada i reforça el nostre posicionament com a municipi capaç d'acollir projectes capdavanters, lligats a la innovació, la formació i els servicis d'alta especialització, que a més generen ocupació qualificada i riquesa per al territori”.
Per a Antonio Clemente, CEO de IVC Evidensia Ibèria “este nou hospital reflectix la nostra aposta ferma pel desenrotllament d'una medicina veterinària d'excel·lència. Evidensia AUNA serà un centre clau per a la innovació clínica, la formació contínua i la col·laboració entre especialitats, sempre amb el pacient i les seues famílies en el centre de cada decisió”
Per part seua, Alejandro Luján, un dels directors mèdics veterinaris de AUNA Especialitats Veterinàries, ha destacat que “estem construint molt més que un hospital. Estem donant forma a un model assistencial que eleva la precisió diagnòstica, la qualitat clínica i la cura del pacient al màxim nivell. 2026 serà un punt d'inflexió per a la medicina veterinària, i AUNA vol liderar eixe canvi”.
El nou hospital se situa en una parcel·la promoguda per CJP CYAN Inversions, empresa valenciana especialitzada en projectes “clau en mà”, que actua com a promotora i propietària de l'edifici, desenrotllant íntegrament l'actiu en coordinació amb l'operador sanitari i els equips tècnics.
La construcció de l'immoble és a càrrec de l'empresa IKS, pertanyent al hòlding JJ Matriu Capital, grup que també ha participat en l'operació a través de la consultora immobiliària INMOKING, responsable de la identificació de la ubicació i de l'assessorament en la compravenda del solar.
El nou hospital Evidensia AUNA comptarà amb 1.400 m² de superfície clínica i més de 2.000 m² construïts i ha sigut dissenyat per a integrar sota un mateix ensostre servicis d'Oncologia, Cirurgia i Traumatologia, Neurologia i Neurocirurgia, Anestèsia, Vigilància intensiva i Urgències, entre altres amb equipament d'alta tecnologia i equips professionals propis.
Entre les seues principals instal·lacions s'inclouen:
10 consultes (2 per a gats i 8 per a gossos)
5 quiròfans per a cirurgia avançada i mínima invasió
Diagnòstic per imatge amb rajos X, ecografia, endoscòpia, TAC i ressonància magnètica
UCI amb capacitat per a 10 animals i monitoratge avançat
Hospitalització general i infecciosos per a més de 60 animals
Àrea d'oncologia i quimioteràpia veterinària
Sala d'electrodiagnòstic neurològic i oftalmològic
A més, l'hospital albergarà la seu de IVC Evidensia Academy, un centre de formació amb capacitat per a més de 60 assistents, destinat a la formació contínua de professionals veterinaris nacionals i internacionals.
Des de l'Ajuntament de Paterna es valora este projecte com una nova mostra de l'atractiu de la ciutat per a acollir iniciatives vinculades a sectors d'alt valor afegit, com la salut, la investigació i la formació especialitzada.
Referent a això, l'Alcalde ha remarcat que “este tipus d'inversions consoliden el model de ciutat que estem impulsant, capaç d'atraure projectes innovadors i que reforcen el paper de Paterna com a pol econòmic i de servicis de referència no sols de l'àrea metropolitana sinó també de tota de la Comunitat Valenciana”.
La previsió és que l'hospital òbriga les seues portes en l'últim trimestre de 2026, una vegada finalitzen les obres i la fase d'equipament tecnològic del centre.








































