Els ciutadans ja poden realitzar gran part de les gestions a través de la seu electrònica

L'Ajuntament de Paterna ha incrementat fins a en un 40% el nombre de gestions administratives que els ciutadans i ciutadanes realitzen telemàticament.

Així ho ha anunciat la regidora de Tecnologies de la Informació i Atenció Ciutadana, Eva Pérez, qui s'ha mostrat molt satisfeta amb aquest increment i ha assenyalat que “es tracta de dades molt positives que corroboren l'èxit de l’administració electrònica, que suposa no solament un estalvi de temps per als ciutadans sinó també un considerable estalvi de paper per al consistori”.

El consistori va implementar l'any passat l'Administració Electrònica com a forma de gestió dels procediments municipals, i des de llavors, s'ha anat augmentat progressivament els tràmits disponibles en la seu electrònica.

A més, el personal de l'Ajuntament ha rebut formació específica sobre la nova plataforma, la tramitació d'expedients i signatura digital.

Tal com ha assenyalat la regidora Pérez “l'equip de govern continua treballant per a digitalitzar el major número de procediment administratius, amb l'objectiu d'aconseguir una Administració Electrònica efectiva que millore i agilite els serveis que es presten als ciutadans”.

En aqueix sentit la regidora ha recordat que “a més de gestions ordinàries com a inscripcions en tallers o sol·licituds de llicències i permisos, també s'ha creat una passarel·la de pagaments que permet als ciutadans realitzar el pagament de tributs, taxes i contribucions especials a través d'internet.”

Les notificacions electròniques són una mesura més que s'emmarca en la Plataforma Electrònica que està implantant l'Ajuntament, en la qual ha invertit 270.000 euros cofinançats amb els Fons FEDER, per a convertir-se en una autèntica Administració Electrònica.