Aquest divendres es va inaugurar una mostra fotogràfica sota el títol ‘9 d’Octubre: l' Identitat d’un poble Paterna’ per a donar a conéixer la història de la celebració d'aquesta festivitat a la ciutat
La ciutat de Paterna ja ha arrancat amb orgull la celebració de la Comunitat Valenciana des de divendres passat 4 fins dimecres que ve 9 d'octubre.
Una exposició, diversos actes de foc, dansà amb música del tabal i la dolçaina i un sopar de germanor són alguns dels esdeveniments commemoratius que s'han celebrat durant aquest cap de setmana per a donar principi a aquesta festivitat.
D'aquesta manera, l'Ajuntament de Paterna va acollir aquest divendres, 4 d'octubre, l'exposició fotogràfica que porta per títol ‘9 d’Octubre: la Identitat d’un poble Paterna’, a l'esplanada del coetòdrom.
Es tracta del primer acte amb el qual s'ha arrancat l'àmplia i variada programació cultural a la ciutat i que es va obrir al públic a les 19.00 hores. L'Alcalde de Paterna, Juan Antonio Sagredo, acompanyat de la Tinenta Alcalde de Tradicions, Isabel Segura i regidors de l'equip de govern així com representants de les diferents associacions festeres de la localitat van visitar aquesta exhibició fotogràfica.
Mitjançant 15 imatges es mostra un resum de la història dels actes més destacats sobre aquesta celebració a la ciutat i la programació de la qual organitza l'Ajuntament de Paterna en col·laboració amb les entitats festeres cada any. Entre aquestes fotografies es recorda el màxim reconeixement de la ciutat que va recaure al Poble de Paterna l'any 2020 per l'esforç realitzat pels veïns i veïnes de la localitat durant els mesos de confinament demostrant així un comportament exemplar.
A continuació, aquest ambient festiu va continuar amb una dansà acompanyada de la música del tabal i la dolçaina a la porta de l'Ajuntament i posteriorment, es va realitzar un sopar de germanor en la Plaça del Poble que va congregar a centenars de paterners i paterneres. La jornada del divendres va finalitzar amb el Tir de Canyes i Peça en la plaça del Palau consistorial.
L'endemà, els xiquets i xiquetes de Paterna van gaudir també durant la vesprada del dissabte en família d'una animació infantil amb el Gran Joc de l'Oca i diversos tallers infantils de figuretes de pasta de sal (Sant Donís).
En la nit d'aquesta jornada, li va tocar el torn a els/as xicotets/as paterners/es amants de la pólvora els qui van protagonitzar les tradicionals tirades Querubí, Infantil i Juvenil i que van tindre lloc en el coetòdrom.
Demà dimarts, 8 d'octubre, continua la festivitat amb la realització d'una Cordà commemorativa del 9 d'Octubre en el coetòdrom a les 23.59 hores.
Aquest complet calendari festiu acabarà aquest dimecres quan se celebra el dia gran de la Comunitat Valenciana mitjançant la Processó Cívica a la vesprada per a procedir després a l'acte institucional del lliurament d'Insígnies d'Or de la Vila de Paterna 2024 en el Gran Teatre Antonio Ferrandis. I, com a colofó, una Mascletà Nocturna que tindrà lloc, en el Parc Central, a les 21.00 hores.