L’alcalde no descarta “tornar a portar l’assumpte a la Fiscalia Anticorrupció perquè investigue el gasto excessiu de diners públics” i qualifica la Fundació per a la Innovació de la Infància com “un altre chiringuito de l’anterior Govern local del PP”

L’alcalde de Paterna, Juan Antonio Sagredo, proposarà en una Junta de Portaveus que se celebrarà la setmana que ve en l’Ajuntament que els 25 regidors i regidores que formen part de l’actual corporació siguen patrons de la Fundació per a la Innovació de la Infància, coneguda també com ‘superguarderia’, que va tancar les seues portes en 2014, 8 mesos després de ser inaugurada.

Fins ara l’alcalde de Paterna era l’únic patró i, segons ha asseverat el primer edil, “este Govern local vol ser transparent i vol que tots els partits polítics puguen decidir el futur d’este emblemàtic i singular edifici que s’ha evidenciat un pufo irresponsable de l’anterior Executiu”.

Juan Antonio Sagredo no descarta “tornar a portar este assumpte a la Fiscalia Anticorrupció perquè investigue el gasto excessiu de diners públics”. A este respecte ha indicat que “no es va portar tota la documentació” i ha assegurat que “posarà en la taula dels regidors i regidores tots els expedients que hi haja en l’Ajuntament de Paterna perquè es decidisca si el cas de la ‘Superguarderia’ ha de tornar a ser estudiat per la Justícia”.

L’Alcalde ha qualificat la Fundació per a la Innovació de la Infància com “un altre chiringuito de l’anterior Govern local del PP” i ha denunciat públicament que “als 6 milions d’euros de deute bancari cal afegir més de 1,3 milions d’euros que se li hauran d’abonar a l’empresa constructora, 120.000 euros d’una pòlissa d’assegurances, subvencions gastades però no justificades i que també hauran de tornar-se, a més de gastos excessius en personal i servicis professionals independents”.

Juan Antonio Sagredo ha exigit a tots els partits polítics “que s’impliquen a buscar una solució consensuada que desbloquege l’actual situació d’immobilisme”. Els tècnics municipals continuen redactant un pla de viabilitat econòmica consistent que una empresa privada o una institució de prestigi gestione l’edifici, ubicat en el Parc Tecnològic, per a obtindre ingressos amb què anar reduint el deute. Per a això és necessari que la Generalitat Valenciana autoritze un canvi en els estatuts de la Fundació.