Els xiquets i xiquetes de Paterna podran gaudir este Nadal de pel•lícules com “El regal de la Molly Monstre” i “Els Superherois. A més d’obres de teatre infantil com “L’Illa del tresor” i “Alícia al seu món”
La programació de cinema en valencià per Nadal naix de la col•laboració entre Escola Valenciana i la regidoria de Promoció Lingüística dirigida per Carmen Gayà. Enguany, la novetat és que la programació de cinema i teatre en valencià arribarà als barris dins la campanya dins la campanya #PaternaRodaBarris. D’esta manera, a la Canyada es podrá gaudir de l’espectacle teatral “L’Illa del Tresor” mentre a la Coma es representarà “Alícia al seu món”.
Gayà considera que amb estes activitats "estem promocionant la nostra cultura i la nostra llengua com a exponents de la nostra identitat. A més, amb la programació per barris, acomplim amb una de les nostres propostes: portar programació cultural als diferents barris de Paterna”. Una de les reivindicacions històriques dels veïns i veïnes dels barris més allunyats del centre del poble.
Segons la responsable de Promoció Lingüística, per a dur a terme aquesta activitat, Escola Valenciana compta amb una àmplia oferta de pel•lícules i documentals infantils en valencià que ha posat a disposició de Paterna per reforçar l'oferta cultural en la nostra llengua. Per a Carmen Gayà, amb esta proposta, s'aconsegueix ampliar l'oferta cultural en valencià i descentralitzar-la ampliant les activitats pels barris perifèrics de Paterna.
Les entrades són gratuïtes i es poden arreplegar en fer qualsevol compra al comerç local de Paterna.