Quasi mig miler de veïns i veïnes del barri han participat en l'enquesta en línia i presencial

L'Ajuntament de Paterna, a través de la de l'empresa de transport Edetania, ha portat una enquesta entre els residents del barri per a conèixer l'experiència dels usuaris i millorar la qualitat del servei que s'ofereix.

L'enquesta s'ha realitzat tant en les parades d'autobús del veïnat com en el propi autobús, així com a través de la web municipal www.paterna.es.

En total han participat 401 persones, de les quals més del 54% utilitza el servei tots els dies de la setmana, als quals se sumen el 37% que viatja almenys un dia a la setmana. A penes un 3% dels enquestats només usa l'autobús una vegada al mes.

Així mateix, dels usuaris habituals de la línia de bus, el 70% la utilitza per a arribar al treball, l'11% per a arribar al seu lloc d'estudi i un 22% quan necessita realitzar gestions personals.

A més, el 64% dels enquestats reconeix tindre carnet de cotxe, però tria el transport públic per a desplaçar-se, enfront d'un 34% que no compta amb carnet o cotxe propi.

Quant a les preferències d'augmentar el servei determinats dies, el 50,3% prefereix que s'amplie la línia entre setmana en horari de 15.30 a 17:30h, mentre que el 49,6% s'inclina per reforçar el servei els caps de setmana, especialment els dissabtes, tant al matí com a la vesprada. 

Finalment, quant als indicadors demogràfics, el 69% de les enquestades han sigut dones i les franges d'edat que més han participat són les compreses entre els 26 i els 45 anys, dels quals un 65% estan ocupats i un 13% són estudiants.