• Les subvencions municipals, que suposen una proposta innovadora i pionera, compten amb un pressupost de 50.000 euros i es podran beneficiar d'elles tots els centres educatius del municipi sense importar l'etapa formativa ni si són de titularitat pública, privada o concertada.
  • A través d'aquestes temàtiques s'incorporaran conceptes com a noves tecnologies, problemàtiques de salut mental infantil, d'intervenció en l'abandó escolar prematur, desenvolupament dels Drets de la Infància, participació de la comunitat escolar en el centre, educació artística, entre altres.

L'Ajuntament de Paterna premia i fomenta la innovació en els centres educatius de la ciutat a través d'unes ajudes que compten amb un pressupost de 50.000 euros.

Tal com ha assenyalat el regidor d'Atenció a la Infància i Educació, David Fortea, “aquestes ajudes, que són una iniciativa pionera i ens converteix en líders en inversió en propostes educatives innovadores, tenen en compte a tots els centres educatius de Paterna, sense importar la seua titularitat ni les etapes formatives que engloben, fomentant i premiant l'excel·lència educativa de la nostra ciutat”.

Poden optar a aquestes ajudes tots els centres educatius del municipi, siguen públics, privats o concertats, i sense importar l'etapa o si són centres d'educació especial, ensenyament especialitzat com a escoles d'idiomes o musicals, entre altres.

Per a sol·licitar aquestes ajudes, de les quals es beneficiaran més de 18.000 alumnes/as, és necessari presentar un projecte d'innovació, que estiga d'acord amb els valors de Paterna Ciutat Educadora i del Pla Local d'Infància i Adolescència del municipi.

El projecte haurà de desenvolupar-se en línies de treball com a Participació i entorn, Millora de la Convivència i Inclusió, Salut Comunitària i Sostenibilitat, així com Metodologies que potencien la interacció entre escola i comunitat.

A través d'aquestes temàtiques s'incorporaran conceptes com a noves tecnologies, problemàtiques de salut mental infantil, d'intervenció en l'abandó escolar prematur, desenvolupament dels Drets de la Infància, participació de la comunitat escolar en el centre o educació artística, entre altres.