L'Alcalde de Paterna, Juan Antonio Sagredo ha anunciat que cridarà a la portes de totes les administracions que siguen necessàries fins a aconseguir l'execució d'aquest segon túnel

L'Ajuntament de Paterna portarà a la Unió Europea el segon túnel que està projectant per a connectar les dues fases del polígon industrial de Font del Gerro.

Així ho ha anunciat hui l'Alcalde de Paterna i responsable de les àrees d'empresa i Polígons Industrials, Juan Antonio Sagredo, qui ha precisat que “la idea és portar a Europa el projecte tècnic de construcció d'aquesta segona connexió en el qual ja està treballant l'Ajuntament per a aconseguir que se subvencione des d'allí”.


Referent a açò, al primer edil ha destacat que “es tracta una infraestructura imprescindible que solucionarà els problemes d'embotellament que es produeixen en aqueixa zona i millorarà substancialment la mobilitat d'un dels majors polígons d'Europa per on circulen diàriament més de 12.000 vehicles”.

Sagredo també ha subratllat que la construcció d'aquest segon túnel, que costaria al voltant de 2 milions d'euros, és una prioritat per a l'equip de govern socialista.

“No pararé de cridar a totes les portes que siguen necessàries fins a aconseguir l'execució d'aquesta infraestructura”, ha recordat el primer edil en referència a les seues recents visites tant a la Conselleria d'Economia com al Ministeri de Foment, als qui també ha sol·licitat que s'impliquen en la seua execució.

Respecte a la creació de passos a nivell plantejats per tercers com a solució per a connectar ambdues fases del polígon, Juan Antonio Sagredo ha sigut contundent en afirmar que “es tracta d'una proposta que va en contra de la Llei de Seguretat Ferroviària” al mateix temps que ha qualificat l'alternativa de “incoherent, ja que suposa la creació de dos punts negres en les nostres línia ferroviària quan els que estan fent totes les explotacions ferroviàries del món, és eliminar-los”.


A més, ha recordat que a part de que els experts ferroviaris aconsellen eliminar els passos a nivell, la via doble futura fins a La Canyada obligaria, per llei, a eliminar tots els passos a nivell.


El primer edil ha tornat a recordar que "el nou túnel, que discorrerà en paral·lel a l'actual situat en Vila de Bilbao, es construirà en les calles Ciutat de Ferrol i Ciutat d'Alcoi, tindrà una amplària aproximada de 10 metres amb un carril i un carril en cada sentit".


Finalment, Juan Antonio Sagredo ha destacat que Font del Pitxer és un dels polígons més importants d'Europa, amb 40 anys d'història, i que ha acabat tancat per grans vies com el By Pass o la V-30 i que necessita una solució urgent.