El programa, valorat en més de 900 euros, ofereix la informació necessària per a dur a terme un projecte empresarial inclòs el Pla de Viabilitat

L’Ajuntament de Paterna, a través de l’Agència de Desenvolupament Local, ha posat a disposició dels veïns desempleats la realització d’un “curs pràctic online per a l’obertura de negocis”. Es tracta d’una actuació per a recolzar les possibilitats d’autoocupació i emprenedorisme dels veïns del municipi. El dit curs, completament gratuït per a veïns de Paterna, pot tindre en el mercat un preu superior als 900 euros.

El curs està dirigit a persones empadronades a Paterna ja siguen desempleats o treballadors en actiu, que tinguen inquietud empresarial, busquen millorar la seua situació laboral i disposen d’una potencial idea de negoci

A través dels continguts dels distints mòduls i la realització de les autoavaluacions, els veïns que s’apunten al curs podran conéixer tots els passos que s’ha de seguir a l’hora de posar en marxa el seu negoci: la identificació dels clients, forma jurídica a adoptar, la pròpia elecció del local, els tràmits a realitzar, les possibles fonts de finançament, així com la possibilitat de realitzar un pla de viabilitat. Per a este últim objectiu des de l’Agència de Desenvolupament Local disposen a més de l’accés a una ferramenta pròpia que permet d’una forma senzilla l’obtenció d’un complet Pla de Viabilitat que valide les possibilitats reals del projecte.

La metodologia del projecte està enfocat d’una manera completament pràctic. Cada mòdul es compon d’una sèrie de materials informatius de lectura (dossiers, articles, webs, vídeos…) i un test d’autoavaluació que pretén considerar el nivell d’assimilació dels continguts. Com a material de suport s’inclouen documents reals amb què l’emprenedor, es va a trobar a l’hora de la posada en marxa del projecte: models de contractes, sol•licituds i impresos d’altes, declaracions fiscals, etc… A més l’Ajuntament de Paterna ofereix en tot moment un servei de seguiment i tutoria, tant a nivell telemàtic com telefònic o presencial, en les pròpies instal•lacions municipals del servei d’assessorament a emprenedors/es.

Per a apuntar-se al curs o per a obtindre més informació es pot contactar accedint al Portal de l’Emprenedor de Paterna www.portalemprendedorpaterna.com, a través del telèfon 96 305 30 38, o enviant un correu electrònic a martínez.jm@paterna.es. El Portal de l’Emprenedor de Paterna es constitueix com el punt de referència de tota la informació i serveis que l’Ajuntament de Paterna ofereix als emprenedors. Disponible 24 hores els 365 dies de l’any.

L’alcaldessa de Paterna, Elena Martínez, ha indicat que encara que en l’últim any el nombre de desempleats s’ha reduït en mes de 600 persones “desgraciadament són moltíssims més els veïns que requereixen d’una oportunitat laboral”. Martínez afig que “encara que continuem treballant per a aconseguir que empreses s’implanten en el municipi, mai hem deixat de costat recolzar l’emprenedorisme i esta és una nova mostra”. Martínez va felicitar per això als tècnics de l’àrea de Promoció Econòmica i Ocupació per esta nova ferramenta de gran valor per als veïns de Paterna”.

ASSESSORAMENT A EMPRENEDORS

El departament de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Paterna desenvolupa anualment al voltant de 900 assessoraments a veïns del municipi que han recorregut a este servei municipal a fi de posar en marxa un projecte emprenedor. D’ells en el passat any més d’un centenar van derivar en la posada en marxa d’un projecte concret d’autoocupació, ja siga sota la fórmula d’autònom o mitjançant la creació d’una xicoteta empresa (2,3 treballadors habitualment) a través d’una comunitat de béns, societat limitada o cooperativa. Des de l’àrea de Promoció Econòmica estimen que la consumació d’un projecte suposa una mitjana de 1,2 llocs de treball, per la qual cosa la suma d’estos projectes ha comportat la creació d’al voltant de 150 ocupacions. A més en breus dates està prevista la posada en marxa del Viver de Cooperatives que permet disposar a les persones que opten per esta formula d’un espai de propietat municipal a uns costos molt baixos per a col•lectius d’emprenedors sota la forma de cooperativa. Durant el primer any tant el lloguer com els gastos d’Internet, telèfon i electricitat són sense a penes cost. La iniciativa còpia el model del Viver d’Empreses, posat en marxa en 2009 per l’Ajuntament de Paterna en col•laboració amb la Cambra de Comerç i que compta amb prop de 30 empreses ubicades en les seues instal•lacions i un 100% d’ocupació.

Per a més informació Portal de l’Emprenedor de Paterna , en el teléfon 96 305 30 38 o per mail: martinez.jm@paterna.es

Descarregar el fullet del curs açí