Amb aquesta ajudes urgents i immediates, el consistori vol garantir les necessitats bàsiques de la ciutadania paternera mentre dure l'estat d'alarma perquè #NadieSeQuedeAtrás

L'Ajuntament de Paterna, a través de la Mesa Permanent de Crisi del COIVD-19, ha realitzat aquesta setmana un procediment d'urgència de prestacions econòmiques individualitzades per a atendre les famílies del municipi més necessitades i cobrir les seues necessitats bàsiques durant l'estat d'alarma decretat per la crisi sanitària del *coronavirus.

Per a això, el consistori ha destinat 300.000 euros a aquestes ajudes d'emergència, que ahir mateix van arribar ja mitjançant ingrés en compte a 257 famílies vulnerables de la ciutat i que hui mateix s'ampliaran a altres 300 més famílies necessitades més perquè a Paterna #NadieSeQuedeAtrás.

Aquestes ajudes formen part del paquet de mesures preventives, urgents i extraordinàries, de caràcter social i econòmic que la Mesa Permanent de Crisi del COVID-19 de l'Ajuntament està aprovant per a garantir la protecció i benestar de la ciutadania de Paterna durant aquesta difícil situació i que s'està tramitant i executant en temps rècord gràcies a la gran faena que està realitzant el departament de Serveis Socials del consistori.

Totes aquelles persones que es troben en situació d'extrema vulnerabilitat i vulguen sol·licitar l'ajuda, el cas de la qual serà valorat pels treballadors socials de zona del consistori, poden fer-lo via telefònica, cridant al Servei Especial d'Informació i Atenció a la Ciutadania que ha habilitat l'Ajuntament en telèfon 96 137 96 00, en horari ininterromput de 8 a 21 hores de dilluns a diumenge o cridant a l'Àrea d'Inclusió Social 96 305 30 70.

Aquestes ajudes se sumen al Pla de Xoc de repartiment de 2.000 lots de productes de primera necessitat que el consistori duc a terme el dissabte passat en el barri de la Coma i altres zones vulnerables del municipi, a l'exempció del pagament del lloguer durant els pròxims tres mesos a les famílies inquilina d'habitatges socials, el lliurament de 1.200 vals corresponents a beques de menjador municipals, l'obertura de dos menjadors escolars 365 dies o a l'ajornament del pagament del rebut de l'IBI, entre altres coses.