Durant els anys 2024 i 2025 s'han recuperat 29.279 litres d'oli usat, més del doble que en el període anterior, a més d'haver ampliat fins a 34 els punts de recollida en el municipi, segons el balanç realitzat per l'empresa mixta d'Aigües de Paterna

La ciutat de Paterna ha incrementat en un 58% el reciclatge d'oli domèstic usat en els últims dos anys, aconseguint un total de 29.279 litres durant 2024 i 2025, una xifra que suposa una mica més del doble de la registrada en el període anterior.

Després d'este balanç del servici impulsat per l'Ajuntament de Paterna a través de l'empresa mixta Aigües de Paterna, la Tinenta Alcalde de Foment i Gestió de la Ciutat, Mercedes Navarro ha assegurat que “este creixement està directament relacionat amb la intensificació de la campanyes de conscienciació dirigides als veïns i veïnes per a facilitar la participació ciutadana en el reciclatge d'este residu” i coincidix també amb l'ampliació fins als 34 punts de recollida d'este residu en els diferents barris de la ciutat.

Així mateix, Navarro ha explicat que la recollida es realitza de manera mensual, la qual cosa permet analitzar l'evolució del servici i les diferències entre barris. “Només en 2025 s'han recuperat 13.012 litres d'oli usat que hem evitat que acaben en el clavegueram municipal, reduint de manera significativa la contaminació de les aigües residuals. A més, este oli arreplegat s'ha destinat a la seua transformació en biodièsel i evitant l'emissió de 15,7 tones de CO₂ a l'atmosfera.”, ha apuntat la Tinenta Alcalde.

Els barris que han registrat millors resultats han sigut Santa Rita, Centre, *Lloma *Llarga i Mas del *Rosari–La Coma, amb xifres pròximes als màxims aconseguits en l'últim any. En termes generals, la mitjana mensual de recollida s'ha mantingut estable respecte a l'any anterior, superant els 1.000 quilos al mes.

L'Ajuntament de Paterna en col·laboració amb Aigües de Paterna continua apostant per la conscienciació dels veïns i veïnes per a contribuir amb una ciutat més sostenible, neta i compromesa amb el medi ambient. Referent a això, Navarro ha recalcat que “ja estem treballant este 2026 per a reprendre campanyes informatives en tots els barris de la localitat amb l'objectiu de reforçar la recollida selectiva i el reciclatge de l'oli domèstic que vam posar en marxa l'any passat”.

De fet, l'última iniciativa va consistir en la instal·lació de punts informatius en la via pública amb la finalitat de facilitar a la ciutadania un embut per a la recollida de l'oli en la llar, a més d'informació sobre el servici municipal. En total, es van repartir un total de 500 embuts i tríptics informatius durant huit jornades.