Durant aquesta situació d'excepció, s'han realitzat ja més de 30.000 trucades a aquest col·lectiu de majors

Des que es decretara l'estat d'alarma, l'Ajuntament de Paterna s'ha bolcat a atendre i cuidar dels seus majors i de tots aquells col·lectius més vulnerables a aquesta crisi sanitària del coronavirus.

Durant tot aquest temps i fruit de les trucades que setmanalment realitza a més de 6.500 dels seus veïns majors de 60 anys, el consistori, a través de l'empresa pública Gestió i Serveis de Paterna (Gespa), ha dut a terme 1.051 serveis a domicili a aquestes persones que van des de fer-los la compra de medicaments i/o medicaments, baixar el fem, comprar butà, passejar a la mascota o acompanyar-los a l'hospital, servei aquest últim que es realitza amb el vehicle adaptat de l'Ajuntament.

La compra d'aliments i de medicaments són els serveis més demandats per aquestes persones majors, que a més tenen a la seua disposició un servei d'atenció telefònica específic que funciona les 24 hores tots els dies de la setmana sense excepció i que, en tot aquest temps, ha rebut un total de 2.900 crides.

Mitjançant aquest servei d'atenció al major, l'Ajuntament vol conéixer en tot moment com es troben aquestes persones durant aquesta situació d'emergència i detectar qualsevol tipus de necessitat que pogueren tindre per a intentar resoldre-la.

Fruit d'aqueixes trucades setmanals, s'han anat estrenyent vincles entre el personal que realitza i els majors atesos. De fet, molts d'ells, encara que no necessiten cap servei, si que volen continuar rebent aqueixa trucada que tots agraeixen moltíssim en aquests moments tan difícils que estem vivint.