- Dijous passat es va dur a terme el lliurament de medalles per part de la Real Confraria del Santíssim Crist de la Fe i Sant Vicent Ferrer i ahir es va realitzar la mascletà manual en la Plaça del Poble, després del volteig de campanes en totes les parròquies del municipi.
- La regidora de Turisme, Cultura i Foc, Teresa Espinosa, ha destacat “les ganes i la il·lusió que es respiren ja als carrers de Paterna i que es reflecteixen en l'àmplia programació d'actes que hem organitzat des del consistori, en col·laboració amb les diverses associacions i entitats festeres de la ciutat".
L'Ajuntament de Paterna va començar ahir la seua programació per a les Festes Majors en honor al Santíssim Crist de la Fe i Sant Vicent Ferrer, després de dos anys sense poder celebrar-les a causa de la pandèmia.
Les desfilades de Moros i Cristians, les tirades en el coheòdrom i la resta d'actes de foc, els concerts, els tridus, la Cordà i la processó del Crist seran els protagonistes dels dies grans del municipi.
La successió d'actes que configuraran el calendari durant les dues últimes setmanes d'agost va començar dijous passat, amb el lliurament de medalles per part de la Real Confraria del Santíssim Crist de la Fe i Sant Vicent Ferrer. El matí d'ahir, a més, es va realitzar la mascletà manual en la Plaça del Poble, després del volteig de campanes en totes les parròquies de la localitat.
El Pregó va donar començament a les Festes Majors i a partir d'aquest acte se succeiran totes les celebracions que des del consistori s'han planificat en col·laboració amb la Federació Intercomparses, Federació Interpenyes i la Real Confraria del Santíssim Crist de la Fe i Sant Vicent Ferrer.
A més de la trilogia Foc, Festa i Fe, la cultura també tindrà cabuda en el calendari festiu amb el lliurament de premis del certamen literari Jocs Florals, que hui, 19 d'agost celebra la seua 58 edició.
Als Moros i Cristians, com un dels eixos vertebradors de les Festes de Paterna, no els faltarà la tradicional entraeta, l'hissat de banderes, les desfilades de la Gran Nit Mora i Cristiana, així com l'escenificació del lliurament de claus de la ciutat a Jaume I.
La setmana de concerts la inaugurarà Pep Gimeno “Botifarra a Banda” el dilluns 22, li seguirà Ana Mena el dimarts 23, mentre que M-Clan tocaran el 25 d'agost i Efecto Pasillo el 26.
El correfoc, les cercaviles de coets de luxe i les diferents tirades que se celebraran al llarg de les últimes setmanes d'agost, li posaran una catifa roja a la Cordà de Paterna, declarada Festa d'Interés Turístic Nacional en 2017 i Bé d'Interés Cultural Immaterial en 2022, que tindrà lloc el diumenge 28.
També es posarà el focus en la fe a través dels tridus, les misses i l'esperada processó del Crist, el 29 d'agost, que posarà el fermall d'or a les celebracions.
La regidora de Turisme, Cultura i Foc, Teresa Espinosa, ha destacat “les ganes i la il·lusió que es respiren ja als carrers de Paterna i que es reflecteixen en l'àmplia programació d'actes que hem organitzat des del consistori, en col·laboració amb les diverses associacions i entitats festeres de la ciutat”.
La Comissió de Festes, el Consell Sectorial de la Cordà, la Real Confraria del Santíssim Crist de la Fe i Sant Vicent Ferrer, les federacions Intercomparsas i Interpenyes, la Junta Local Fallera, el Centre Musical Paternense, al costat de la Policia Local, Protecció Civil, la Brigada Municipal així com els treballadors i treballadores de GESPA participen conjuntament en l'organització de tots els actes i esdeveniments de les Festes.
AGENDA FESTES PATERNA DIVENDRES, 19 D'AGOST
20:00H LVIII Jocs Florals. Mantenidora: Valle García López.
(19:30h Inici de la cercavila de la comitiva des de l'Ajuntament fins a la plaça de l'Exèrcit Espanyol)
20:00H Animació infantil.
Lloc: Valterna. Carrer Ravanell.
23:00H Correfoc de Santa Rita
(Organitzat per la Federació Interpenyes Paterna i patrocinat per Penya Coet Borratxo)
Inici de l'itinerari al carrer Ciudad Real
23:00H Espectacle de Varietats
Lloc: plaça del Poble