• En esta primera fase, que ha comprés els mesos d'agost i setembre, el consistori ha col·locat paranys per a atrapar exemplars adults i estimar així la data de les primeres posades per al seu comptatge, programar-les i planificar el període òptim per a l'inici dels tractaments fitosanitaris.
  • La Tinenta Alcalde de Foment i Gestió de la Ciutat, Mercedes Navarro ha subratllat que “l'eclosió dels ous marca l'inici de la plaga, i estes accions preventives són fonamentals per a calcular amb més exactitud quan es donarà i poder anticipar-nos amb els tractaments pertinents, de la manera més eficient i sostenible”.

Com cada any, l'Ajuntament de Paterna ha escomés diverses labors de prevenció per al control de processionària del pi a través de mètodes biològics en tot l'arbratge del municipi de Paterna i la primera fase del qual s'ha dut a terme des de mitjan agost fins el mes de setembre passat.

Amb l'objectiu de combatre esta plaga i coincidint amb l'època en la qual comencen a tindre presència els exemplars adults, en esta actuació inicial s'han instal·lat un total de 61 paranys, repartides en les diferents zones boscoses de la ciutat, per a atrapar exemplars adults, que permetran realitzar un comptatge de captures i registrar-les en gràfiques “corbes de vol”.

Mitjançant estes dades es pot estimar la data en la qual es realitzaran les primeres posades i l'aparició de les primeres erugues, i preveure d'esta manera el període òptim per a l'inici dels tractaments contra este insecte.

Així ho ha anunciat la Tinenta Alcalde de Foment i Gestió de la Ciutat, Mercedes Navarro qui ha subratllat que “l'eclosió dels ous marca l'inici de la plaga, i estes accions preventives són fonamentals per a calcular amb més exactitud quan es donarà i poder anticipar-nos amb els tractaments pertinents, de la manera més eficient i sostenible”.

Tal com ha precisat Navarro, “depenent de la ubicació dels exemplars s'empraran diferents mètodes de lluita, com a tractaments de endoterapia, polvorització o eliminació manual de bolsons o erugues”.

La brigada forestal s'encarrega de buidar les bosses dels paranys setmanalment comptabilitzant el nombre de captures i registrant-lo en les taules. D'esta manera, es realitza un mapatge de la presència d'adults i es valora la necessitat i l'època idònia per a realitzar els tractaments fitosanitaris, en cas que es considere necessari i que es durien a terme en els pròxims mesos de tardor.