L'Ajuntament, en col·laboració amb Aigües de Paterna, ha posat en marxa aquesta iniciativa mitjançant la qual, durant el mes de novembre, s'instal·laran punts informatius per tota la ciutat en horari de matí i vesprada per a conscienciar a la ciutadania sobre la importància del reciclatge de l'oli de cuina, com i on fer-lo correctament i es repartiran embuts dissenyats per a abocar l'oli usat en una botella

L'Ajuntament, a través de l'empresa Aigües de Paterna, ha posat en marxa una nova campanya de conscienciació mediambiental dirigida a tots els veïns i veïnes l'objectiu de les quals és promoure la recollida selectiva d'oli de cuina usat.

Així ho ha indicat la Tinenta Alcalde de Seguretat, Mobilitat i Transició Ecològica, Nuria Campos, qui ha assenyalat que “l'abocament d'aquest residu pel desguàs dels habitatges té un gran impacte negatiu tant en el clavegueram com en els sistemes de depuració d'aigües residuals, que poden contaminar rius, mars i aqüífers, interferint en la vida natural i la degradació de l'entorn, a més de propiciar la proliferació de microorganismes perjudicials per a la salut”.

En aquest mateix sentit s'ha manifestat la gerent d'Aigües de Paterna, Carolina Belda, qui ha destacat que “l'eliminació de l'oli en plantes depuradores és un important problema i representa, a més, una gran part dels costos operatius de depuració d'aigües”.

D'aquesta manera, durant el mes de novembre i en diferents ubicacions de la ciutat s'instal·laran punts informatius en els quals els *paterneros i *paterneras podran conéixer els beneficis mediambientals del reciclatge d'oli domèstic així com la forma adequada de depositar-ho i la localització dels contenidors destinats a aquesta recollida selectiva.

També en aquests punts es repartiran embuts dissenyats específicament per a abocar l'oli usat en una botella, de manera fàcil i higiènica.

Paterna disposa, després de la instal·lació de 7 dispositius més, d'un total de 21 contenidors que permetran la recollida de fins a 20.000 els litres d'oli domèstic usat. Estan situats al llarg de tot el terme municipal, en zones d'afluència estable de veïns, i només en l'últim any han permés el reciclatge de 14.306 litres.

S'estima, a més, que tot el volum recollit permet l'estalvi d'al voltant de 12 tones anuals de CO2 generats en la EDAR, si aquests olis anaren abocaments al clavegueram municipal, tenint en compte que un litre abocat en el desguàs contamina fins a 1.000 litres d'aigua.

L'oli que es recull és processat per a ser transformat en biodièsel, passant d'aquesta manera de ser un residu a convertir-se en un combustible alternatiu, contribuint a l'economia circular i lluitant, alhora, contra el canvi climàtic.

Els punts informatius se situaran el 16 de novembre en horari de demà, de 10.30 a 12.30, en la Plaça del Poble i en horari de vesprada, de 16.30 a 18.30, al Parc Central, el 18 de novembre en l'avinguda Vicente Mortes al matí i al Parc d'Alborgí a la vesprada, i el 22 de novembre en la plaça Porta del Sol al matí i al carrer Orenga en horari de vesprada.

El 24 de novembre els punts informatius seran al carrer Ravanell de Lloma Llarga al matí i al carrer Silla de la Coma a la vesprada, mentre que el 25 de novembre se situarà en horari matinal en la Plaça de l'Exèrcit Espanyol i en horari de vesprada en el Centre Cívic de Terramelar.