L'Alcalde de Paterna, Juan Antonio Sagredo, l'equip de govern del qual socialista està ja immers en l'adaptació dels seus pressupostos 2020 a la nova situació després de la crisi sanitària, afirma que“una pròrroga de les ajudes del *EDUSI ens permetrà alliberar 3.210.000 euros dels pressupostos per a destinar-les a ajudes d'emergència i reactivació de l'economia”

Davant l'estat d'alarma decretat i la crisi sanitària en la qual està immers el país, l'Ajuntament de Paterna ha sol·licitat formalment una moratòria de 3 anys per a l'execució dels projectes pendents que els consistoris tenen emmarcats en l'Estratega de Desenvolupament Urbà Sostenible (EDUSI) i cofinançats al 50% pels Fons FEDER de la Unió Europea.

Així ho ha anunciat hui l'Alcalde de Paterna, Juan Antonio Sagredo, qui ha explicat que la pròrroga, sol·licitada al Ministeri d'Hisenda, a la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) i a la Unió Europea ja que les prioritats han canviat, aquesta fonamentada en dos motius principals.

D'una banda, el primer edil explica que “una moratòria en l'execució d'aquests projectes no sols faria que no es perderen aquestes inversions tan necessàries per a millorar les ciutats, sinó que, en estar els projectes cofinançats al 50% per l'Ajuntament i els Fons FEDER, també ens permetria als consistoris alliberar gran part dels pressupostos municipals per a destinar-los a ajudes d'emergència”.

D'altra banda, Sagredo ha indicat que “l'excepcionalitat de la situació que estem vivint fa inviable que les administracions locals puguem complir amb els terminis d'execució donats per la Unió Europea”.

Respecte a les inversions que Paterna té pressupostades en aquest exercici 2020 per a cofinançar projectes EDUSI, l'Alcalde ha destacat que ascendeixen a 3.210.000 euros que, en el cas de concedir-nos la moratòria, “podríem destinar a ajudes d'emergència i a la reactivació de l'economia”.

“No podem renunciar a les ajudes d'Europa, i menys en aquests moments, però han d'adaptar-se a les noves circumstàncies, ja que el ritme d'execució que demanen serà impossible de complir”, ha recalcat el primer edil.

“És hora d'actuar, i com més prompte millor s'aclarisquen les mesures adoptades per Europa, abans podrem destinar més diners a superar la crisi del COVID-19”,ha conclòs Juan Antonio Sagredo.