• Durant este primer trimestre de l'any, l'Oficina Municipal d'Informació del Consumidor (OMIC) de Paterna porta oberts 57 expedients de veïns i veïnes per a atendre reclamacions, sent telefonia, venda per correu i servicis sanitaris els que reclamats.
  • L'Ajuntament de Paterna, a través de l'OMIC i en col·laboració amb la Unió de Consumidors de València, ha llançat una campanya a través de les xarxes socials i canals de comunicació del consistori per a celebrar hui divendres el Dia Mundial del Consumidor.

Paterna commemora hui el Dia Mundial dels Drets de les persones consumidores amb una campanya que ha posat en marxa l'Ajuntament a través de les xarxes socials i canals de comunicació municipals en col·laboració amb la Unió de Consumidors de València.

Amb l'objectiu d'informar sobre el consum responsable s'ha llançat un decàleg de recomanacions entre les quals es posa l'accent en la conservació de la factura si es compra un producte davant una possible devolució o tindre sempre en compte el període de garantia a l'hora d'adquirir un article nou o de segona mà, així com s'advertix de la precaució per a facilitar dades personals o bancàries quan es realitzen pagaments electrònics a través d'internet els enllaços de la qual no són cent per cent segurs.

Així ho ha anunciat el regidor de Comerç, Lucas Jodar qui ha destacat que “a Paterna disposem d'un servici municipal d'Informació al Consumidor mitjançant l'OMIC que, en el que va d'any, ja ha obert 57 expedients per a assessorar i ajudar en les reclamacions dels veïns i veïnes, especialment en sectors que afecten la telefonia mòbil o venda per correu, entre altres”.

Finalment, Jodar ha recordat que l'OMIC, en la seua labor gratuïta d'assessorar, formar i defendre els drets dels consumidors dels paterners i les paterneres, està disponible presencialment els dimarts en horari de 9.00 a 14.00 hores a més de poder atendre qualsevol tipus de consulta per telèfon al 96 111 61 07 o per correu electrònic: omic@paterna.es.