Els carrers, que han sigut senyalitzades amb pintura viària en la calçada i senyalística vertical, han sigut seleccionades per la Policia Local per la seua densitat de població i de circulació per als vianants amb l'objectiu de generar un espai públic més segur de convivència i d'ús compartit

L'Ajuntament de Paterna ha incorporat ja 14 carrers del nucli urbà com a Zona 20 amb prioritat per a vianants i ciclistes i en les quals els vehicles motoritzats podran circular sempre sense sobrepassar els 20 km per hora.

Així ho ha explicat la Tinenta Alcalde de Seguretat, Mobilitat i Transició Ecològica, Nuria Campos, qui ha destacat que “les polítiques de mobilitat i seguretat viària que estem desenvolupant des de l'equip de govern socialista tenen com a objectiu principal potenciar l'ús de vehicles no contaminants i la reducció dels accidents, configurant un ús més segur de la via pública, especialment en determinats carrers en el barri antic de Paterna amb voreres més estretes”.

Per a identificar aquests carrers com a Zona 20, l'Ajuntament ha pintat senyals en la calçada i ha col·locat senyalística vertical en la qual s'indica que es tracta d'una via amb prioritat de vianants.

Els vials, que s'uneixen a les calle Les Eres i que passen a ser nova zona de prioritat per als vianants, són Sant Roque, Eduardo Dato, Tinent Alfonso, Bonaire, Els Horts, Rosario, Mestra Monforte, Maestro Soler, Cervantes, Prevere Miguel Pérez, Godella, Sant Joaquim i el carrer San Salvador, en el tram entre Sant Roque i Sant Antoni.

Referent a això, Campos ha afirmat que “la prioritat ha sigut, en primer lloc, establir una normativa per a induir a comportaments coherents amb la configuració de l'espai públic i tendent a disminuir la velocitat i intensitat dels vehicles privats, especialment pel que fa a les velocitats de circulació, alguna cosa que va recollir la modificació, aquest mateix any, de l'Ordenança de Trànsit, que va establir la possibilitat de crear zones on els vianants tenen la prioritat, limitant la velocitat màxima dels vehicles”.

Finalment, Campos ha recordat que “amb la limitació de la velocitat, no sols incrementem la seguretat ciutadana sinó que a més contribuïm a fer de Paterna una ciutat més sostenible i amb menys emissions de CO₂”.