- Durant l'Estat d'Alarma, es van afegir nous tràmits online com la gestió ajudes i subvencions, o beques d'educació i esports
- En el que portem d'any, els tràmits en seu electrònica suposen un 73% enfront del 27% de gestions presencials
- L'Àrea de Smart City ha impulsat l'ampliació del catàleg de serveis de la seu electrònica de l'Ajuntament per a facilitar a la ciutadania l'accés als mateixos i evitar les gestions físiques per a minimitzar el risc de contagi per coronavirus
L'Ajuntament de Paterna ha consolidat la digitació dels tràmits administratius municipals, amb un 73% de gestions online enfront d'un 27% de tràmits presencials.
La seu electrònica compta ja amb 20 grups de procediments, dins dels quals es poden realitzar més d'un centenar de tràmits municipals, en concret, fins a 146, relacionats amb les diverses àrees de l'Ajuntament.
Tal com ha explicat el regidor de Smart City, Lucas Jodar, “durant l'Estat d'Alarma vam fer un gran esforç humà i econòmic per a impulsar la digitalització dels tràmits administratius i permetre que la ciutadania poguera accedir a més serveis sense necessitat de de gestions presencials”.
“L'ús de la seu electrònica”, ha continuat Jodar, “s'ha afermat després del confinament, sent ja el canal triat per una gran part de *paterneros i *paterneras per a realitzar les seues gestions municipals habituals”.
Un dels tràmits online que major acolliment ha tingut ha sigut la sol·licitud de les beques municipals d'Educació, que s'han gestionat al 78% de manera electrònica, quan l'any passat només un 12% dels sol·licitants ho van fer a través d'aquest canal.
També les ajudes de l'àrea d'Esports s'han gestionat, majoritàriament, a través de la Seu Electrònica, amb un 63% de sol·licituds online.
A més, el consistori ha afegit un ampli catàleg de gestions exclusivament online, com la tramitació dels segells Hostaleria Segura Paterna i Comerç Segur Paterna.
Segons ha afirmat Lucas Jodar, “encara que la crisi del coronavirus ha propiciat l'impuls de la seu electrònica, s'ha demostrat que el seu ús s'ha consolidat, la qual cosa suposa un pas més per a aconseguir avançar com a ciutat intel·ligent i digitalitzada al servei dels ciutadans”.