Este divendres l'empresa mixta Aigües de Paterna en col·laboració amb l'Ajuntament de Paterna ha celebrat en el Patronat Francisco Esteve uns tallers adaptats a l'alumnat amb necessitats especials per a fomentar l'ús d'aigua responsable i els processos que conformen el cicle integral de l'aigua en el municipi
Amb motiu del Dia Mundial de l'Aigua que se celebra demà dissabte 22 de març, l'empresa mixta Aigües de Paterna, en col·laboració amb l'Ajuntament, ha organitzat hui uns tallers didàctics en el Patronat Francisco Esteve amb la finalitat de fomentar les bones pràctiques ambientals sobre l'ús de l'aigua.
Així ho ha anunciat hui la Tinenta Alcalde de Foment i Gestió de la Ciutat, Mercedes Navarro, després de la seua visita juntament amb la gerent d'Aigües de Paterna, Carolina Belda este matí a este centre educatiu de Paterna per a presentar estos tallers adaptats a l'alumnat amb necessitats especials.
Es tracten de tallers, emmarcats en el programa de Aqualogía, sobre sensibilització ambiental i que formen part de la campanya educativa llançada per Aigües de Paterna i el consistori paterner destinada a tots els centres escolars del municipi que així ho sol·liciten.
Navarro ha fet balanç de les actuacions de 2024 en esta matèria i ha destacat que “durant l'any passat més de 1.000 alumnes/as d'un total de 15 col·legis de Paterna van participar en estes sessions de sensibilització, que continuem impulsant este 2025, per a promoure l'estalvi i reutilització d'este recurs bàsic quotidià”.
I és que l'objectiu d'estos tallers dinàmics i interactius és ensenyar a l'alumnat de Paterna el foment de l'ús de l'aigua responsable i els processos que conformen el cicle integral de l'aigua en la localitat. Unes activitats que es duran a terme durant tot l'any en diferents centres educatius de la ciutat.
Finalment, durant l'exercici passat es van realitzar més de 40 sessions dirigides a l'alumnat paterner dins del programa Aquología amb l'objectiu de promoure l'ús responsable de l'aigua en l'educació, un dels Objectius de Desenrotllament Sostenible (ODS) de l'Agenda 2030.