Els treballs d'adequació de les dues parcel·les públiques, que tenen un termini d'execució previst de 6 mesos, permetran integrar i millorar la imatge urbana d'aquest espai situat en el entorn protegit de les coves, el Palau i la Torre
L'Ajuntament de Paterna ha començat ja les obres d'urbanització de l'àrea d'aparcament adjacent al carrer Ramón Ramia Querol, que tenen un termini d'execució de 6 mesos i que permetran la creació de 144 noves places de pàrquing enfront de l'entorn BIC de la Torre i les coves.
Tal com ha explicat la Tinenta Alcalde de Seguretat, Mobilitat i Transició Ecològica, Núria Campos “es tracta d'un aparcament enjardinat que ens permitirá optimitzar la imatge urbana d'aquest entorn protegit i de la nostra ciutat i continuar prestant el servei d'aparcament públic als nostres veïns”.
En aquest sentit, ha precisat que “el nou pàrquing s'ha dissenyat perquè siga un espai polivalent i que, en cas de ser necessari, puga ser utilitzat per al desenvolupament d'activitats públics”.
Amb la urbanització d'aquests solars, que comprenen les parcel·les públiques situades entre els carrers Ramón Ramia Querol, Viver, Maestro Serrano i Trinquet i ocupen una superfície de 8.886,73 m², l'Executiu socialista millora l'estacionament i la imatge de la zona per a continuar cuidant i posant en valor el patrimoni històric i cultural paterner.
“Amb la recuperació d'aquestes parcel·les, aconseguim optimitzar l'ús d'aquest espai i la seua integració urbana en l'entorn protegit del Palau i la Torre en el qual es troben, aportant-li major valor al conjunt i millorant la qualitat de vida dels ciutadans”, ha indicat Núria Campos.
A més, mentre duren les obres, l'Ajuntament ha habilitat un pàrking provisional a l'esplanada del coetìodrom amb 64 places d'aparcament per a facilitar als veïns i veïnes de la zona i visitants l'estacionament dels seus vehicles.
L'adequació d'aquests dos solars també inclou la instal·lació d'una xarxa de recollida d'aigües pluvials i sanejament per a resoldre els problemes d'embassades que es produeixen allí quan plou i altres instal·lacions urbanes com a enllumenat i instal·lació elèctrica.