L'Alcalde de Paterna, tècnics de la UPV i de FGV i representants de FAVEPA s'han reunit avui a l'Ajuntament per abordar la seguretat dels passos a nivell i prioritzar actuacions

Paterna va a començar a analitzar el nivell de risc de cadascun dels seus 12 passos a nivell amb l'objectiu de determinar la prioritat d'actuació sobre cadascun d'ells i la seua corresponent proposta de millora de les condicions de seguretat i accessibilitat.

Així s'ha acordat hui durant la reunió que ha mantingut l'Alcalde de Paterna, Juan Antonio Sagredo amb Ricardo Insa, tècnic de la Universitat Politècnica de València (UPV) , José Pla, director tècnic de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) i representants de FAVEPA i, en la que, durant prop de 2 hores, els assistents han pogut intercanviar informació i aportar possibles millores a este estudi.

Durant la trobada, Sagredo ha destacat que el municipi ja disposa d'un Informe de Mobilitat, que aportarà aquesta mateixa setmana a FGV, perquè l'entitat de transport conega en profunditat quina és la situació actual de la localitat paternera en matèria de seguretat ferroviària i puga establir al més prompte possible un pla d'actuació en la dotzena de passos a nivell del terme municipal, 7 d'ells en el casc urbà i 5 en La Canyada.

Així mateix, el primer edil ha explicat el projecte de millora que es va a escometre de la piscina d'estiu de la carretera de Manises per convertir-la en parc aquàtic, una adequació que multiplicarà tant l'afluència pel pas a nivell allí emplaçat com el nivell de risc d'aquest encreuament. “Per aquest motiu l'eliminació del pas a nivell de la carretera de Manises sigui nostra prioritat”, ha afirmat, Juan Antonio Sagredo, que ha informat a més que, actualment, és travessat diàriament per prop de 6.000 vehicles i 800 vianants.

El tècnic representant de FGV, ha explicat que l’avaluació del risc de cada pas a nivell es realitzarà en funció de variables com la intensitat mitjana diària, l'accessibilitat, la visibilitat, la sinistralitat o la freqüència del pas del tren, entre altres criteris i ha avançat que l'objectiu és que l'estudi estiga finalitzat al setembre d'aquest any.