Sota el títol “Per l’accés a una sexualitat universal”, la xarrada pretén normalitzar la sexualitat en les persones amb diversitat funcional
Amb motiu del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat, l’Ajuntament de Paterna, a través del Servici Municipal d’Atenció a la Dependència, ha organitzat demà a la vesprada una Taula Redona per a abordar la sexualitat en les persones amb discapacitat. Prèviament, a les 17 hores, en la porta del consistori sonaran els tambors “d’Asprona Timbals”, el grup de percussió integrat per persones amb discapacitat intel•lectual
Sota el títol “Per l’accés a una sexualitat universal”, el Teatre Capri acull, de 18 a 19:30 hores, una interessant xarrada en què tècnics, persones amb discapacitat i familiars, reflexionaran sobre el sexe en este col•lectiu amb l’objectiu de compartir, tant els coneixements sobre este tema tabú moltes vegades, com les facilitats i/o dificultats en el quefer diari de les persones amb discapacitat.
“És necessari normalitzar la vivència afectivosexual que experimenten les persones discapacitades”, ha assegurat el regidor de Protecció a les Persones i Participació Ciutadana, Julio Fernández, alhora que ha incidit en el fet que “abordar la sexualitat en este col•lectiu des de la naturalitat i la claredat és imprescindible per a aconseguir un major enteniment i una canvi d’actitud en el col•lectiu de persones discapacitades en particular i en la societat en general”.
Amb la celebració d’esta taula redona, que obrirà una soprano acompanyada d’una cellista i en la qual participaran persones amb discapacitat de diferents àmbits així com professionals que treballen amb persones amb diversitat funcional, l’Ajuntament de Paterna pretén donar a conéixer les dificultats amb què es troben les persones amb discapacitat a l’hora de poder disfrutar del sexe de manera lliure, sent en molts casos els seus propis familiars els que alcen esta barrera.