- Este curs escolar 2025/2026, la ciutat suma 1.878 alumnes/as més que l'any passat, sobretot en Infantil, Primària i Batxillerat que registren 4.423, 6.207 i 2.154 alumnes/as respectivament.
- Amb motiu de l'inici de curs, l'Alcalde de Paterna, Juan Antonio Sagredo ha mantingut a primera hora d'este matí una reunió de supervisió del dispositiu especial de neteja, mobilitat i seguretat desplegat en esta primera jornada escolar amb la tinenta Alcalde d'Interior, Núria Campos, el Tinent Alcalde d'Educació, José Manuel Mora i responsables de la Policia Local de Paterna.
La ciutat de paterna ha arrancat hui el curs escolar 2025/2026 amb un total de 19.193 alumnes/as matriculats en els 61 centres educatius públics, concertats i privats de la localitat en les etapes d'Educació Infantil, Primària, Secundària, Batxillerat i Cicles Formatius.
Enguany, i d'acord amb l'augment poblacional que registra la ciutat, Paterna continua amb la tendència a l'alça en el número d'alumnat matriculat en este curs escolar, que augmenta la xifra de 1.878 més respecte al passat curs acadèmic. Un augment considerable que es concentra principalment en Infantil, Primària i Batxillerat.
L'Alcalde de Paterna, Juan Antonio Sagredo, ha valorat molt positivament este creixement. “Que cada any tinguem més alumnat a les nostres aules és reflex d'una ciutat que creix i avança, que atrau a noves famílies i que oferix oportunitats de futur. Darrere d'esta xifra està el compromís ferm del nostre equip de govern per garantir la millor qualitat educativa, unes instal·lacions de qualitat i un entorn preparat per a acompanyar a esta nova generació d'estudiants paterners/es”, ha assegurat el primer edil.
Respecte a este primer dia de classe, Sagredo, que ha presidit la reunió celebrada a primera hora d'este matí en la central de la Policia Local per a supervisar el dispositiu especial de neteja, mobilitat i seguretat organitzat per a este primer dia de classe, ha indicat que l'inici de la jornada escolar ha transcorregut “amb total normalitat i sense incidències” al mateix temps que ha recordat que “l'operatiu es prolongarà durant els pròxims dies amb la finalitat de garantir un retorn a les aules tranquil i segur”.
Per part seua, la Tinenta Alcalde d'Interior, Núria Campos, ha subratllat que “efectius de la Policia Local es troben en els horaris d'entrades i eixides dels centres escolars més concorreguts per a assegurar el bon funcionament del retorn a les aules”.
Respecte a l'alumnat matriculat en el Primer i Segon Cicle d'Educació Infantil, s'han registrat 4.423 matrícules mentres que en l'etapa de Primària s'han inscrit 6.207 alumnes/as per a este curs 2025/2026.
Pel que respecta a Educació Secundària i Batxillerat, s'han apuntat 4.385 i 2.154 jóvens, respectivament. A més, els Cicles Formatius compten per a este nou curs amb 2.024 estudiants.
Per part seua, el Tinent Alcalde d'Educació, José Manuel Mora, ha subratllat que “este augment de l'alumnat és una gran notícia que reafirma el dinamisme de Paterna”.
Mora ha conclòs que des de l'àrea d'Educació “hem treballat durant l'estiu en la posada a punt dels col·legis perquè tot estiguera preparat en este inici de curs, amb revisions, millores i un pla de manteniment permanent que garantix que els nostres centres estiguen a l'altura del que mereixen les famílies paterneres”