L'Alcalde de Paterna i President de la Comissió Industrial de la FVMP, Juan Antonio Sagredo ha sigut l'encarregat d'obrir aquesta primera jornada del cicle formatiu al costat del conseller d'Economia Sostenible, Rafael Climent i el President de la FVMP, Rubén Alfaro
Paterna ha acollit hui en el Centre Municipal Arc de Sant Martí la primera jornada de l'II Cicle Formatiu en Economia Sostenible i Responsabilitat de l'Empresa Valenciana organitzat per la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP) i que ha comptat amb l'assistència de l'Alcalde de Paterna i president de la Comissió d'Indústria de la *FVMP, Juan Antonio Sagredo i el conseller d'Economia Sostenible, Rafael Climent, celebrat aquest matí
Durant l'obertura, *Sagredo s'ha mostrat satisfet perquè “la primera jornada d'aquest cicle se celebre en les noves instal·lacions municipals Arco Iris, recentment adquirides per l'Ajuntament per a destinar-les a la formació i l'ocupació” al mateix temps que ha destacat que “a Paterna, cor i motor industrial i empresarial de la Comunitat, continuem treballant per a millorar i continuar creixent de forma més sostenible i socialment responsable”.
Per part seua, el conseller Climent ha explicat que “la Comunitat Valenciana ha realitzat grans avanços en els últims anys respecte a responsabilitat social i desenvolupament sostenible, mostrant un compromís total amb els objectius de l'Agenda 2023”.
De la mateixa manera, el President de la FVMP, Rubén Alfaro, ha subratllat “el potencial econòmic de la Comunitat i la importància de comptar amb un creixement econòmic, inclusiu, sostenible, innovador, resilient i responsable amb els drets laborals, on els municipis tenen un paper imprescindible”.
Una de les principals qüestions tractades en aquest simposi, que ha sigut moderat pel responsable de l'Oficina d'Empresa, Indústria i Universitat, José Mª Martínez, ha sigut el repte de la responsabilitat social i el reporting de sostenibilitat com a eina de transformació de l'estructura productiva valenciana. S'ha tractat, a més, el marc legal de l'economia sostenible en el sector empresarial i en l'Administració Local Valenciana.
Durant les conferències també s'ha facilitat la participació en línia de totes aquelles persones interessades en aquest cicle formatiu, que han pogut formular les seues preguntes i dubtes a través d'un xat.
Aquest cicle de conferències tindrà lloc en diferents ciutats de la Comunitat Valenciana al llarg de 2023 per a posar en valor la importància de la sostenibilitat en les pimes.