Els penats/as, majoritàriament paterners/Es, desenvolupessin activitats d'utilitat pública a les àrees de Serveis Socials, Infraestructures, Protecció Animal i Policia Local

L'Ajuntament de Paterna ha aprovat la subscripció d'un conveni amb la Secretària General d'Institucions Penitenciàries perquè es puguen complir penes de treball en benefici de la comunitat en el municipi paterner.

Amb aquest acord, que serà subscrit entre el secretari general d'Institucions Penitenciàries, Ángel Yuste i l'Alcalde de Paterna, Juan Antonio Sagredo, el consistori paterner posa a la disposició dels Serveis de gestió de penes i mesures alternatives d'Institucions Penitenciàries una oferta inicial de 51 places en diferents departaments del consistori, susceptibles de ser ampliades segons les necessitats.

Respecte a les places ofertes, que es preveu que siguen ocupades en la seua gran majoria per veïns penats de Paterna, 13 d'elles estan destinades al Departament de Serveis Socials com a suport a activitats educatives i auxiliars de tallers de jardineria en La Coma i el casc urbà mentre que altres 30 corresponen a la Policia Local, per realitzar labors de suport en educació vial, en socorrisme, al medi ambient, prevenció d'incendis, activitats de sensibilització, recolzo en actes de via pública.

L'Àrea d'Infraestructures de l'Ajuntament és un altre dels departaments que rebrà a penats/as, que col•laboraran en tasques de recolzament en oficines i/o auxiliar de comunicacions mentre que altres 5 persones podran complir les seues penes realitzant labors de neteja i manteniment en el Servei municipal de Recollida i Custòdia d'animals domèstics.

“L'objectiu d'aquest conveni és contribuir al fet que els condemnats/as per delictes menors tinguen l'oportunitat de condonar les seues penes amb treballs en benefici del poble de Paterna, sobretot en el cas d'aquells penats/a paterners/es que, amb aquest conveni, podran complir les seues penes col•laborant pel seu propi municipi”, ha explicat el regidor de Protecció a les Persones, Ocupació i Participació Ciutadana, Julio Fernández.

Mitjançant l'acord subscrit, que té una duració d'un any i no suposa cap cost, l'Ajuntament de Paterna es compromet a impartir els coneixements necessaris perquè les activitats que hagen de realitzar els penats puguen ser complides eficaçment i facilitarà el material necessari per a la realització de les tasques encomanades.

Per la seua banda, la Secretària general d'Institucions Penitenciàries assumeix la gestió, coordinació i seguiment de la pena mitjançant contactes amb els responsables del treball.