Iniciatives com les Rutes turístiques Teatralitzades, A la lluna de Paterna i les visites als Coves del Batà juntament amb les exposicions Dolor i Gloria i Entra a Paterna, les jornades de Portes Obertes al Calvari i la Torre, el TikTok Tour o els Escape City Tours presencials i en línia, han permés, només el mes de juliol, incrementar fins més del miler el nombre de persones interessades a conéixer el patrimoni històric i cultural de la ciutat
L'aposta municipal per impulsar l'oferta turística de la ciutat i donar a conéixer el patrimoni històric i cultural de Paterna ha aconseguit duplicar, el mes de juliol d'enguany, el nombre de participants en les activitats turístiques amb respecte al mateix mes del passat exercici, aconseguint així les 1.000 persones en 2021.
Així ho ha detallat la regidora de Turisme, Cultura i Foc,Teresa Espinosa, qui ha argumentat que “el creixent interés per conéixer la riquesa turística i patrimonial de la nostra ciutat es plasma en xifres de visitants i participants de les activitats organitzades des de la regidoria i l'Oficina de Turisme, que al juliol d'enguany ha sigut de 1.000 persones, el doble que en 2020”.
A les tres rutes guiades que ja es van realitzar l'any passat, A la lluna de Paterna, Dolor i Gloria i Els Coves del *Batà, s'han sumat aquest estiu les Rutes Teatralitzades, en les quals es realitzen representacions teatrals relacionades amb la temàtica i història dels monuments visitats, i que han tingut un gran acolliment amb mig centenar de participants en les dues sessions realitzades.
A més, l'Ajuntament de Paterna va posar en marxa per als caps de setmana dels mesos de juliol i agost les Jornades de Portes Obertes del Calvari i La Torre, una iniciativa que ha sigut tot un èxit i que ha permés que més 500 persones hagen realitzat visites lliures a aquests emblemàtics monuments de la ciutat.
En aquest sentit, la regidora Espinosa també ha fet referència a l'exposició permanent Entra a Paterna, emplaçada al Espai Cultural Coves del *Batà, que recrea la història recent de la ciutat des del punt de vista cultural, social i econòmic a través de 14 sales diferents.
Respecte a l'excel·lent acolliment turístic de la ciutat, Teresa Espinosa també ha assenyalat el TikTok Tour, una iniciativa amb la qual es pretén donar a conéixer els enclavaments turístics del municipi a través d'aquesta popular xarxa social, amb regals i premis per a els/as participants, que poden trobar tota la informació sobre aquest tema en la web municipal https://www.paterna.es/es/conoce-paterna/turismo.html
Per a completar l'oferta turística per a tots els públics, l'Ajuntament de Paterna també ha posat en marxa aquest any dues Escape City Tourist, un en línia i un altre presencial, a través del qual es pot conéixer la ciutat i la seua història a través de la resolució d'enigmes.