- S'ha dotat de tauletes a cadascun dels llocs de treball de les oficines del SIAC de tots els barris, de manera que serà el personal de l'Ajuntament qui redacte les instàncies en aquests dispositius mentre que el ciutadà només haurà de comprovar les dades, validar-los i signar.
- El regidor de Smart City, Lucas Jodar ha explicat que “aquesta nova eina informàtica, que substitueix la instància en paper per la instància digital, fa del consistori una administració més eficaç i més sostenible”.
L'Ajuntament de Paterna ha implantat un nou sistema de registre digital en les oficines del Servei d'Informació i Atenció Ciutadana (SIAC) de tot el terme municipal per a facilitar als ciutadans els seus tràmits administratius amb el consistori i millorar el servei que es presta als veïns i veïnes.
Així ho ha anunciat hui el regidor de Smart City, Lucas Jodar qui ha explicat que “se substitueixen les instàncies manuscrites per les instàncies digitals”.
Per a això, s'ha dotat de tauletes cadascun dels llocs de treball del SIAC de manera que serà el propi personal de l'Ajuntament l'encarregat d'emplenar la instància en la tauleta mentre que el veí/a només haurà de comprovar en la tauleta que les seues dades registrat són correctes i signar.
En aquest sentit, Jodar ha destacat que “aquesta nova eina millora l'eficàcia dels tràmits administratius, en evitar problemes d'interpretació i comprensió de les instàncies i fa de l'ajuntament una administració més sostenible, en reduir considerablement el consum de paper”.
Fins al moment, el ciutadà/al fet que realitzava una instància de manera presencial havia d'emplenar el formulari en paper i el funcionari l'escanejava i arxivava. A partir d'ara, serà el propi personal de l'Ajuntament qui redacte el tràmit.
Quant al justificant, el veí o veïna podrà triar portar-li'l en paper, que se li envie per correu electrònic o totes dues modalitats.
El servei s'ha implementat tant en les oficines del SIAC de l'Ajuntament com en les dels barris de la coma, La Canyada, Terramelar i Valterna.
Aquesta nova manera de generar resguards, al costat del nou mètode d'introducció de dades, tenen com a objectiu maximitzar la sostenibilitat del consistori, la seua eficiència i la seua responsabilitat mediambiental, alhora que facilita a la ciutadania les seues gestions quotidianes.