El regidor de Protecció a les Persones, Ocupació i Participació Ciutadana, Julio Fernández i la Defensora del Veí, Mª Antonia Moreno han repartit en el mercat uns calendaris que arrepleguen la memòria d'activitat de l'Oficina del Defensor del Veí de l'any 2015/p>

El regidor de Protecció a les Persones, Ocupació i Participació Ciutadana, Julio Fernández i la Defensora del Veí de l'Ajuntament de Paterna, Mª Antonia Moreno han acudit avui al mercat de la Plaça del Poble per a donar a conèixer, entre els paterners i paterneres, els serveis que tenen a la seua disposició en l'Oficina del Defensor del Veí.

Aquesta jornada de difusió forma part de la campanya de promoció que, com cada any, duu a terme aquesta Oficina per a explicar als veïns i veïnes de Paterna com poden ser atesos per aquesta institució que es va engegar en 2008 i que té entre les seues funcions des de rebre les preocupacions, queixes i suggeriments dels ciutadans fins a intervenir en els desnonaments o resoldre dubtes relacionada amb les diferents administracions públiques.

El regidor Julio Fernández ha elogiat “la valuosa labor que es presta al ciutadà a través d'aquesta oficina i la gran utilitat que té per als paterners i paterneres a l'hora de resoldre problemes relacionats amb cotitzacions, pensions, jubilacions i fins i tot la realització de tràmits telemàtics o la presentació de documentació municipal”.

Per la seua banda, Mª Antonia Moreno ha destacat “el gran treball, proper i personalitzat, que realitzen des de l'Oficina”, sobretot en relació als desnonaments i les mediacions hipotecàries, un servei que vénen prestant des de 2012 a través d'un conveni amb l'Il·lustre Col·legi d'Advocats de València i mitjançant el qual, en 2015, han atès 242 casos.

La Defensoria del Veí és una institució de l'Ajuntament de Paterna que va ser creada per a vetlar pels drets dels habitants de la localitat. Tot aquell que requerisca dels serveis d'aquest òrgan pot acostar-se a la seua oficina, situada en la planta baixa de l'Ajuntament de Paterna, que està oberta de dilluns a divendres de 9:00 a 14:00. També posen a la disposició del ciutadà el telèfon 96 305 30 90. A més, les queixes es poden presentar telemàticament a través del formulari disponible en la web www.paterna.es/defensor o de manera presencial en la pròpia oficina.