Sagredo avança que les obres del tram Paterna – Santa Rita estaran incloses en un Pla global de millora de seguretat i freqüències de tot el municipi

L'Ajuntament de Paterna, a través de l'Àrea d'Infraestructures i en col·laboració amb la conselleria d'Obres Públiques, Transport i Mobilitat, està ultimant l'estudi d'alternatives de supressió dels passos a nivell en la Línia 2 de Metrovalència al seu pas per la carretera de Manises.

Així ho ha anunciat hui l'Alcalde de Paterna, Juan Antonio Sagredo, qui ha avançat que, en els pròxims mesos, el consistori decidirà, entre les alternatives plantejades, quina és l'opció més viable i eficaç per a eliminar, a curt termini, els tres passos a nivell situats en aquest entorn.

“Es tracta del principal punt negre del municipi quant a seguretat ferroviària es refereix i la seua eliminació és una prioritat per a nosaltres”, ha destacat el primer edil al mateix temps que ha recordat que l'Ajuntament ja ha consignat 3 milions per a l'execució de les obres.

Així mateix, ha puntualitzat que “aquestes alternatives hauran d'arreplegar la doble via fins a Santa Rita i la supressió de tots els passos a nivell, com marca la nova Llei de Seguretat Ferroviària” i ha avançat que “les obres del tram Paterna – Santa Rita estaran incloses en un Pla global de millora de seguretat i freqüències de tot el municipi”.

Sagredo ha destacat a més que, l'obertura de la nova piscina d'estiu i la futura residència i centre de dia per a persones amb discapacitat així com l'augment residencial d'aqueixa zona, augmentaran considerablement el trànsit de vianants, de vehicles i de ciclistes, “per la qual cosa és de vital importància actuar sobre aquests creus i suprimir-los per a garantir la seguretat de l'entorn”.

Referent a açò, el primer edil també ha remarcat que una de les alternatives més globals és la del soterrament dels tres passos a nivell, una actuació que tindria un cost de 40 milions d'euros i que, per la complexitat de l'obra, la repercussió en la mobilitat de la zona i l'elevat import, la seua execució es dilataria més en el temps.

Per açò, Juan Antonio Sagredo ha assegurat que des del consistori cercaran la solució més segura, més eficaç i més immediata perquè l'eliminació d'aquest punt negre siga una realitat com més prompte millor i ha indicat que “volem que la solució passe també per una doble via perquè la freqüència dels 15 minuts siga un fet en tota Paterna”.

Finalment, l'Alcalde ha assenyalat que “en conte estiguen clares les alternatives tècniques, ens reunirem amb FAVEPA per a donar a conèixer les solucions” i ha afegit que “la participació i les reivindicacions veïnals són fonamentals en aquest tipus d'obres que canvien la identitat i l’ urbanisme d'una ciutat”.