L’Equip de Govern va pressupostar 1,5 milions d’euros per a cobrir esta prestació en 2015

L’alcaldessa de Paterna, Elena Martínez, ha firmat este matí l’orde de pagament per a 171 famílies beneficiàries del cobrament de la Renda Garantida de Ciutadania corresponent al mes de gener. D’esta manera l’Ajuntament de Paterna compleix el compromís de l’alcaldessa de Paterna, Elena Martínez, de facilitar al màxim la percepció d’esta prestació de la Generalitat Valenciana per a veïns que per una situació de prolongat desocupació no tenen recursos per a mantindre el seu benestar personal i familiar.

L’Ajuntament de Paterna s’ha situat en els últims anys com el municipi més àgil en la tramitació d’esta renda bàsica, la qual c0osa ha permés destinar 2,7 milions d’euros per a este tipus d’ajudes en els exercicis 2013 i 2014. El Consistori, en col•laboració amb la Conselleria de Benestar Social, ha avançat quan ha sigut necessari els diners a cobrar pels veïns que segons els informes tramitats pels Servicis Socials i comptant amb les resolucions de la Conselleria de Benestar Social, tenen dret a esta prestació. El passat mes de desembre l’Ajuntament va procedir a abonar més de 700.000 euros per este concepte, perquè els beneficiaris pogueren obtindre les prestacions corresponents a uns quants mesos pendents. No obstant això l’alcaldessa de Paterna va considerar que era necessari fer un nou esforç perquè les famílies que requereixen d’esta prestació pogueren cobrar-la cada mes. Per este motiu en el pressupost municipal de 2015 es va incorporar una partida pressupostària de 1,5 milions que permet cobrir les necessitats del pagament de la Renda Garantida de Ciutadania per a tot l’any, amb independència del moment de l’any en què arribe el corresponent ingrés per part de la Generalitat Valenciana.

L’alcaldessa, Elena Martínez, ha indicat que “la Generalitat Valenciana fa un important esforç per a recolzar les persones que requereixen d’este ingrés i des de l’Ajuntament treballem perquè li arribe al nombre més gran de famílies i amb tota puntualitat”. Martínez ha indicat que “és la nostra obligació oferir als veïns més afectats per la crisi la major cobertura possible i això implica tant de triplicar les ajudes que s’ofereixen des de l’Ajuntament, com ja hem fet, com aconseguir recursos d’altres administracions i avançar el pagament de les mateixes, perquè ajudar estos veïns és la nostra prioritat”.