La Comissió de Sant Roque s'ha alçat amb el primer premi, seguida de les de Dos de Mayo i Vicente Mortes, segon i tercer premi respectivament

L'Ajuntament de Paterna va entregar ahir, en un acte senzill i que va complir amb els protocols de seguretat per la COVID-19, els premis als millors llibrets de Falles en valencià en aquest 2020.

La Comissió que es va alçar amb el primer premi va ser la de Sant Roque, que també va ser guardonada amb el reconeixement el millor escrit en valencià per Junta Local Fallera. La Falla Dos de Mayoes va emportar el segon premi mentre que Vicente Mortes es va fer amb el tercer lloc. A més d'un diploma acreditatiu, els premis tenen també una dotació econòmica de 650, 500 i 300€ respectivament per a cadascuna de les comissions guardonades.

La regidora de Promoció del Valencià, Paqui Periche, ha explicat que “la valoració d'aquests *llibrets es realitza tenint en compte la quantitat de text, la seua correcció lingüística segons la normativa oficial, l'estil i la qualitat literària, de manera que promoguen l'ús correcte de la nostra llengua i facen gala de la riquesa del valencià”.

El lliurament de Premis es va celebrar en el Teatre Capri i va comptar amb la presència de les Falleres Majors de Paterna i les seues Corts d'honor, directiva de Junta Local Fallera, representants de les comissions i amb les regidores de l'Ajuntament de Paterna, Francisca Periche, de Promoció del Valencià, i Teresa Espinosa, al capdavant de Turisme, Cultura i Foc.

En l'acte celebrat ahir, Junta Local Fallera també va entregar els galadornes a la Il·luminació de carrers, pendents fins ara a causa de la situació generada pel coronavirus, i que es van emportar les comissions de Sant Roque, Gran Teatre i Alborchí. Així mateix, es van guardonar als llibrets en general, premiant a Sant Roque, Mariano Benlliure i Dos de Mayo en aquesta categoria.