- Els estudis previs realitzats per l'Ajuntament sobre la implantació del futur hospital en la parcel·la de 50.000 m² cedida gratuïtament a la Generalitat reafirmen que oferix millors possibilitats d'accessibilitat, mobilitat i transport públic per a pacients i usuaris que l'emplaçament de l'actual Arnau.
- Sagredo: “Quasi la mitat de les 350.000 persones adscrites al nostre Departament de Salut podran anar caminant a l'Arnau de Paterna i la resta amb tramvia, autobús o vehicle particular”.
Paterna defén la idoneïtat a nivell de mobilitat, comunicació i accessibilitat dels 50.000 m² de sòl cedits gratuïtament a la Generalitat Valenciana per a la construcció del nou hospital Arnau de Vilanova.
Així ho ha reafirmat hui l'Alcalde de Paterna, Juan Antonio Sagredo qui, basant-se en els estudis i informes tècnics previs sobre la viabilitat de la implantació del futur complex sanitari a Paterna, ha destacat que “la parcel·la dotacional proposta, d'ús sanitari assistencial amb destinació a Hospital, es troba dins de la primera corona metropolitana i amb enllaç directe a infraestructures viàries de primer orde com són la CV-365, CV-31 i CV-35”.
Així mateix, el primer edil ha indicat que “l'emplaçament es troba dins de l'àrea d'influència del Departament de Salut Arnau de Vilanova-Llíria i està connectat directament amb la xarxa viària municipal i el nucli urbà” i “garantix l'accessibilitat tant dels habitants de la ciutat com dels municipis veïns pertanyents a este departament de Salut”.
A més, quant a les condicions de transport públic i mobilitat, i en comparació amb l'emplaçament actual de l'Hospital Arnau, els informes indiquen que la distància entre un emplaçament o un altre és reduïda, de manera que els usuaris més allunyats percebran la nova ubicació com més pròxima i fins i tot còmoda, ja que no existirà la necessitat d'entrar a València, i podran usar vies de comunicació directes.
Finalment, i respecte al transport públic, existixen solucions ràpides que permetran el desplaçament a esta ubicació a través d'autobús, de metre i fins i tot del tramvia.