Amb motiu de la celebració hui del Dia del Comerç Local en la Comunitat Valenciana i sota el lema “El xicotet comerç fa Paterna més gran”, l'Ajuntament de Paterna ha llançat una campanya, per a impulsar les compres en els establiments de la ciutat

Amb motiu de la celebració del Dia del Comerç de la Comunitat Valenciana, l'Ajuntament ha posat en valor el teixit comercial de Paterna i ha destacat el creixement experimentat per aquest sector, que ja compta amb 627 negocis a la ciutat, una dada que, en opinió del regidor de Comerç, Fernando Carrión “és símptoma de la bona salut del nostre comerç i de la capacitat emprenedora dels nostres veïns i veïnes”.

Malgrat la crisi originada per la COVID-19, l'obertura de negocis a la ciutat ha anat en augment, sent 50 els comerços que han obert les seues portes durant 2021, que se sumen als 40 que van iniciar la seua activitat en 2020, la qual cosa suposa un creixement del 15% des de l'inici de la pandèmia.

Per tipus d'establiment, les perruqueries i salons de bellesa són els comerços locals més estesos, amb 105 establiments, seguits de les empreses de serveis (agències de viatges, tintoreries, acadèmies o autoescoles) que sumen 73 locals.

Paterna té 65 comerços relacionats amb necessitats de la llar com a lampisteries, fusteries, ferreteries, venda de mobles, electricitat, artesania, regals, basars, tèxtil, pintures, decoració i drogueries.

Entre els comerços més habituals a la ciutat es troben també els que presten serveis mèdics, els de finances (gestories o asseguradores), això de moda, els d'informàtica, telefonia i fotografia, o les farmàcies, que són ja 23 en tot el terme municipal.

També estan representats altres sectors en la variada tipologia del teixit comercial paterner com a floristeries, vehicles , papereria, llibreries, estancs, òptiques o botigues d'oci i esports.

El regidor Carrión ha destacat que “l'equip de govern municipal socialista té com a prioritat fer costat al teixit comercial i fomentar les compres dels paterners i paterneres en aquests negocis, amb campanyes divulgatives o iniciatives com el xec bebé, que té com a premissa que les compres es realitzen en establiments de la ciutat”.

Mostra d'això és la campanya que amb motiu del Dia del Comerç Local en la Comunitat i sota el lema “El xicotet comerç fa Paterna *més gran”, ha llançat el consistori i que està protagonitzada pels mateixos comerciants, amb l'objectiu d'impulsar el comerç de proximitat.

A més, el Servei d'Empresa, Indústria i Universitat de l'Ajuntament, al capdavant del qual està el propi alcalde Juan Antonio Sagredo, ha convocat fins a 4 ocasions les ajudes Parèntesis del Pla Resistir dotades de 2,1 milions d'euros, per a dinamitzar als emprenedors locals amb ajudes directes que han tingut com a objectiu impulsar l'activitat dels autònoms i emprenedors de la ciutat, ajudant a pal·liar els efectes de la crisi sanitària originada pel coronavirus.