Durant l'estat d'alarma el servei va continuar funcionant sota estrictes mesures de seguretat per a garantir l'atenció als veïns/es més vulnerables
El Servei d'Ajuda a domicili que ofereix l'Ajuntament de Paterna, a través de l'empresa municipal Gestió i Serveis de Paterna, ha augmentat fins a 77 les atencions mensuals que realitza a veïns i veïnes del municipi.
L'augment de les intervencions, que es va produir durant l'estat d'alarma, s'ha mantingut amb l'objectiu de garantir l'atenció a totes les persones en situació de vulnerabilitat social que viuen en el municipi.
Així ho ha explicat la regidora d'Inclusió Social i Polítiques d'Igualtat, Isabel Segura qui ha destacat la importància d'aquest servei “que permet als veïns i veïnes en situació d'especial vulnerabilitat rebre l'ajuda necessària per a realitzar activitats elementals de la vida diària, proporcionant-los atenció directa en la pròpia llar, afavorint la seua permanència i integració en el seu entorn habitual”.
En concret, el servei va dirigit a la població major de 60 anys, així com a persones dependents facilitant-los les tasques domèstiques com a neteja de la llar, rentada, planxat o preparació de menjars.
També ofereix atenció personal que comprén des de la condícia de persones amb diversitat funcional, mobilització de malalts o acompanyament del beneficiari en eixides que haja de realitzar.
A més, el SAD també inclou un servei d'acció i suport educatiu per a menors, perquè aquelles famílies amb xiquets/as al seu càrrec i que necessiten suports específics per a la cura d'aquests puguen rebre l'ajuda necessària.
Des de 2010 el SAD és gestionat per l'empresa municipal Gestió i Serveis de Paterna i compta amb un equip format per 6 auxiliars de SAD i una integradora social que realitza les funcions de supervisió del servei.