Un dictamen del Consell Jurídic Consultiu (CJC) ratificava que el càrrec de María Antonia Moreno Gutiérrez està vigent fins al pròxim 11 de maig de 2017

El ple ordinari de l’Ajuntament de Paterna celebrat ahir ha restituït el salari a la Defensora del Veí, María Antonia Moreno, només amb els 6 vots a favor del PSOE i les abstencions de la resta de formacions polítiques, a pesar del dictamen del Consell Jurídic Consultiu (CJC) sol•licitat des d’Alcaldia, que reconeix que este càrrec està vigent fins al pròxim 11 de maig de 2017.

L’Alcalde ha assenyalat que “l’actual Govern socialista de Paterna posa solució a un altre problema, creat per l’anterior Govern del PP, i agreujat després que este mateix partit es negara a abordar este assumpte en el passat ple del 4 d’agost, cessant així en el càrrec a la Defensora del Veí després dels inconvenients efectuats des d’Intervenció i Secretaria General”. “No anem a posar-nos de perfil perquè la defensora atén desnonaments, realitza una gran labor i és necessari regularitzar la seua situació”, ha subratllat el primer edil.

Juan Antonio Sagredo va iniciar a finals d’octubre els tràmits necessaris per a regularitzar la situació de la Defensora del Veí, qui durant tot este temps ha prestat el servici d’atenció ciutadana amb absoluta normalitat. Esmenats tots els errors apuntats pel CJC, a partir de hui s’executarà el dictamen 599/2015 del CJC pel qual María Antonia Moreno veurà restituït el seu salari, a pesar que PP i Compromís van proposar eliminar el punt de l’orde del dia.

El dictamen del CJC establia que “no s’ajusta a l’Estatut del Defensor del Ciutadà del municipi de Paterna la qualificació de la Defensora del Ciutadà com a personal eventual de l’entitat local perquè, com s’ha dit, el Defensor del Veí és una institució prevista expressament per la Llei de Règim Local de la Comunitat Valenciana”. Per tant, entre les causes possibles del cessament de la Defensora del Veí no està el canvi de corporació local, precisament “a fi de garantir la seua independència i objectivitat en l’exercici de les seues funcions, desvinculant, precisament, el seu nomenament de la duració del mandat dels membres de la Corporació Local”.

Per tot això, el salari que María Antonia Moreno Gutiérrez ha deixat de percebre durant este temps s’abonarà amb una partida que es trobe dins dels pressupostos de Paterna, perquè hi ha ampli marge i el sou no necessàriament ha d’estar inclòs en la partida destinada a personal eventual.

Respecte d’això, Moreno ha agraït a l’alcalde i a l’actual Govern socialista de Paterna “que haja lluitat per la institució perquè siga valorada i es reconega el seu prestigi” i ha subratllat que “durant este temps el servici ha funcionat amb absoluta normalitat”.