L’últim ple ordinari de la legislatura en l’Ajuntament de Paterna ha tingut una vegada més un marcat caràcter social, aprovant distintes ajudes o convenis de tipus social i educatiu per import global superior als 800.000 euros.

A nivell pressupostari la decisió més destacada ha sigut l’aprovació de les bases que regeixen la convocatòria d’ajudes per a Educació Infantil de Primer i Segon Cicle, que amb un import de 650.000 euros es destinen a recolzar les famílies amb menors recursos econòmics. El primer criteri a tindre en compte és el de renda familiar, tenint dret a fer la solictud aquelles famílies amb ingressos per davall de 30.000 euros, sostre que s’incrementa en funció del nombre de membres de la unitat familiar. A més s’apliquen criteris complementaris com la situació d’orfandat, situació de desocupació dels pares, discapacitat física, psíquica o sensorial de l’alumne o minusvalideses de pares o tutors, condició de família nombrosa o monoparental, situació de violència de gènere, entre altres. L’alcaldessa de Paterna, Elena Martínez, ha recordat que “l’actual Equip de Govern hi ha duplicat la quantia de les beques escolars per a tractar de fer front al nombre més gran de sol•licituds i ho seguirem fent mentres siga necessari”, ha apuntat.

També per unanimitat de tots els partits s’ha aprovat la subvenció que amb caràcter general l’Ajuntament de Paterna atorga al Patronat Intermunicipal Francisco Esteve, amb un import de 100.000 euros. D’esta manera l’Ajuntament col•labora amb una entitat considerada modèlica i imprescindible en el municipi de Paterna per al suport a les persones amb discapacitat i a les seues famílies. En el mateix ple s’ha aprovat a més la participació de l’Ajuntament en el programa Ocupació amb Suport, que també es dirigeix a l’orientació laboral i acompanyament d’usuaris del Patronat Intermunicipal Francisco Esteve, i que té per a l’Ajuntament un cost de 16.000 euros.

El ple també ha referendat per unanimitat el conveni de col•laboració entre l’Ajuntament de Paterna, Coordinadora de Defensa dels Boscos de Túria i el col•lectiu de jóvens de La Coma per a promocionar i desenrotllar accions de formació encaminada a capacitar en el coneixement a nivell professional en tècniques alternatives agroecològiques, així com difondre i participar en activitats relacionades amb l’agricultura ecològica. L’Ajuntament aporta d’esta manera 10.500 euros aquest projecte.

De la mateixa manera s’han aprovat altres dos convenis amb entitats molt implicades en el municipi. El primer d’ells és un conveni de col•laboració amb Cáritas Parroquial de La Coma a fi de desenrotllar de forma conjunta el projecte Suport Familiar en aquest barri, amb un import de 32.500 euros. A continuació s’ha aprovat també el conveni entre Ajuntament i ONG ‘Sàhara Lliure’ per al projecte “Vacances en Pau”. Amb els 12.000 euros aportats per l’Ajuntament es facilita l’arribada al municipi de xiquets i xiquetes procedents dels campaments de refugiats del Sàhara i que d’esta manera disfruten d’un estiu allunyat dels rigors de l’estiu en el desert.

SUPORT A LA CREACIÓ DE COOPERATIVES

En matèria de foment de l’ocupació l’Ajuntament de Paterna ha aprovat les bases reguladores per a les ajudes a la creació de cooperatives. Les dites ajudes contemplen els gastos inicials necessaris per a la posada en marxa de Societats Cooperatives i Laborals en els quals han d’incórrer ineludiblement amb caràcter previ a l’inici de l’activitat econòmica. Per això l’Ajuntament ofereix una subvenció de 3.500 euros per a la creació d’este tipus de societat possibilitant la seua constitució, el seu accés a finançament per al desenrotllament de la corresponent activitat i la incorporació com a socis treballadors a desempleats de la nostra localitat. El gros d’estes subvencions es compon del desembossament del Capital Social Mínim, que suposa ja 3.000 euros, als que s’afigen els gastos corresponents a la redacció d’estatuts o inscripció en el registre mercantil.

MEMÒRIA DE LA DEFENSORA DEL CIUTADÀ: 259 ACTUACIONS CONTRA ELS DESNONAMENTS

La Defensora del Ciutadà Maria Antonia Moreno ha comparegut hui en el ple municipal per a donar compte de l’activitat d’esta institució independent creada per l’Ajuntament per a mitjançar entre els veïns i la pròpia Administració. La defensora ha destacat del 2015 l’important suport que s’ha oferit a les persones que es troben en la difícil situació al no poder fer front a les seues hipoteques. En este sentit la Defensora ha indicat que s’ha mitjançat en un total de 259 casos en què s’ha aconseguit mitjançar, paralitzant ordes de llançament i aconseguint en la majoria dels casos un acord entre les parts que ha suposat millors condicions per als veïns que travessen eixe tràngol. L’alcaldessa de Paterna, Elena Martínez, i els portaveus dels distints grups han estat d’acord a valorar molt positivament la labor que realitza esta institució.

LA LIQUIDACIÓ DE DLP NO TINDRÀ COST PER A L’AJUNTAMENT

En el ple municipal s’ha donat compte de la resolució dictada el passat 27 de març de 2015 del Jutjat Mercantil NÚM. 3 de València pel qual es dóna orde de “reintegrar a SUMPA els 500.000 euros, en concepte de Pagament gastos redacció documentació necessària per a la licitació expedient per a la selecció soci privat en la constitució d’una Societat d’Economia Mixta “Desarrollo Local de Paterna S.A.”. L’alcaldessa ha aclarit que “es tracta de tornar a SUMPA l’aportació que va fer l’any 2011, un ingrés no pressupostari que l’Ajuntament va consignar en un compte i ara procedeix a tornar, per la qual cosa no suposa cap pèrdua per al Consistori ja que no podia fer ús d’ell”.