Incrementar el uso del transporte público un 18% o aumentar la ratio de ocupación de los vehículos son algunos de los objetivos propuestos dentro de este plan
Aquest matí, la Tinenta Alcalde d'Interior, Mobilitat i Sostenibilitat de l'Ajuntament de Paterna, Núria Campos ha sigut l'encarregada d'obrir l'acte de presentació del Pla de Mobilitat de l'àrea industrial Font del Gerro, finançat per la Generalitat Valenciana i en el qual també han participat el Director General de Transports i Logística, Manuel Ríos i el president de la EGM Font del Gerro, Carlos Serrano, al costat de diversos tècnics de la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, del consistori paterner i de l'empresa responsable del projecte, IDOM.
El pla que s'ha presentat contempla 31 propostes agrupades en cinc línies estratègiques. Per al seu impuls s'ha estimat una inversió necessària de 40,7 milions d'euros a desenvolupar en un període de 10 anys, sent costejat entre Generalitat Valenciana (77%), Ajuntament de Paterna (16%), empreses (4%) i EGM Font del Gerro(2%).
Referent a això, la Tinenta Alcalde d'Interior, Mobilitat i Sostenibilitat, Nuria Campos, ha destacat “el suport de l'Ajuntament per a continuar potenciant les àrees empresarials del municipi” al mateix temps que ha incidit en “la importància de la coordinació entre administracions per a desenvolupar actuacions que redunden en la millora de la competitivitat de les empreses”.
L'àrea empresarial Font del Gerro, amb més de 10.000 treballadors en els seus més de 400 empreses, presenta entorn de 33.200 desplaçaments de vehicles diaris, amb una ocupació mitjana de 1,01 persones per vehicle, sent l'hora punta de 7 a 9 hores del matí quan es produeixen més desplaçaments.
A partir d'aquestes xifres s'han buscat respostes als reptes de mobilitat des d'una òptica de sostenibilitat social, mediambiental i econòmica. Millorar l'ús del transport públic un 18%, augmentar la ràtio d'ocupació de vehicles al 1,3% o fomentar mesures com el teletreball o el cotxe compartit, són alguns dels objectius.
Durant l'acte, s'ha destacat que dos de les accions presentades ja estan en execució. D'una banda, el nou baixador de Font del Gerro, considerat una acció estratègica, perquè no sols millora la cobertura, sinó que també permetrà augmentar les freqüències. Es buscarà, a més, el desenvolupament d'activitats lligades a l'ús terciari a l'entorn de les estacions de metro.
D'altra banda, també s'ha recordat que està en execució la millora de la rotonda principal d'accés a l'àrea industrial, que connecta la CV-365 amb el nucli urbà de Paterna i la carretera Pla del Pou cap a la Canyada.
En un altre ordre, la creació d'una nova rotonda en aquesta carretera, a l'altura dels carrers Onda de Font del Gerro i Fusters de Tàctica, és una altra acció plantejada per a millorar la connexió entre totes dues àrees industrials.
A tot això se suma la instal·lació d'un aparcament de camions o potenciar els sistemes de “sharing” de cotxes i motos elèctriques, bicicletes i/o patinets des d'un punt de vista metropolità com una altra alternativa proposta, i la creació d'un sistema de carpooling o cotxe compartit que permeta augmentar la ràtio d'ocupació de vehicles.
Per part seua, el president de la EGM Font del Gerro, Carlos Serrano, ha agraït a les administracions públiques que “en els últims temps hagen començat a fer realitat algunes reivindicacions històriques de Font del Gerro, com la duplicació de la N-220 i l'accés directe des de la V-30 o la duplicació de la línia de metro, accions que redunden en la millora de la mobilitat”.
Serrano ha recordat la necessitat de continuar desenvolupant infraestructures, com el necessari segon túnel de Font del Gerro i ha proposat una connexió ferroviària per a mercaderies, recordant que qualsevol inversió realitzada tindrà un efecte multiplicador en l'economia local i provincial.
Finalment, el Director General de Transports i Logística, Manuel Ríos, ha assenyalat el moment clau que s'està vivint que suposa un canvi de tendència i una transició cap a una mobilitat més sostenible.