L’Ajuntament considera que l’actual projecte, tal com està dissenyat, desestructura el terme municipal i perjudica la localitat

El Govern municipal de Paterna s’oposa rotundament a l’ampliació del bypass i, per este motiu, ha presentat un recurs de reposició dirigit a la ministra de Foment, Ana Pastor, perquè “pot afirmar-se sense cap gènere de dubte que si el bypass en el seu traçat actual ja perjudicava Paterna, l’ampliació que es pretén consolida i incrementa el dit perjuí”, tal com precisa el mateix recurs de reposició.

L’Ajuntament considera que l’actual projecte, tal com està dissenyat, desestructura el terme municipal de Paterna i perjudica la localitat, per la qual cosa insta al Ministeri de Foment que accepte una sèrie de millores proposades des de totes les àrees del Consistori.

A més, l’Ajuntament de Paterna li recorda al Ministeri de Foment que el projecte d’ampliació “incompleix de manera clara la Llei 6/2001 de Mobilitat Valenciana” perquè correspon a les administracions competents en carreteres i infraestructures adoptar les mesures necessàries perquè els desplaçaments a peu o amb bicicleta puguen realitzar-se en condicions adequades de funcionalitat i seguretat. I, tal com està plantejat el projecte d’ampliació, no s’han adoptat les dites mesures.

Entre les mesures correctores proposades al Ministeri se sol•licita una solució per als accessos directes d’entrada i eixida al polígon industrial Font del Gerro, al Parc Empresarial Tàctica i a la urbanització la Canyada. Es demanen noves vies d’accés que beneficiarien a les zones industrials i residencials limítrofs i es demanen dos actuacions imprescindibles: una rotonda en la zona del Parc Tecnològic i la Ciutat Esportiva del València CF, i una ampliació de pas inferior per mitjà d’un doble carril perquè la connexió pel túnel entre la primera i la segona fase del polígon Font del Gerro tinga dos carrils per sentit i no un com en l’actualitat

També es demanen millors condicions d’accessibilitat, seguretat i mobilitat en tots els ponts i passos inferiors transversals al bypass, prolongació d’algunes voreres, millors drenatges per al cas de pluges abundants, així com millores quant a la contaminació acústica. Respecte a este últim punt els tècnics han demanat mesures de millora “més ambicioses que les plantejades de cavallons de terra i murs verds”.