- La regidora d'Inclusió Social i Polítiques d'Igualtat, Isabel Segura, serà l'encarregada de presentar el calendari aquesta vesprada en un acte organitzat a les 18h en el Teatre Capri
- El calendari reuneix dotze dones que han sigut pioneres en diferents àmbits de la vida pública del municipi
- Les fotografies van acompanyades per una breu descripció de la història de cadascuna de les dones protagonistes per a donar a conéixer entre els veïns i veïnes la seua aportació a la societat paternera
L'Ajuntament de Paterna ha elaborat un calendari protagonitzat per destacades dones de la història del municipi que es presentarà aquesta vesprada a les 18 h en el Teatre Capri.
Així ho ha anunciat la regidora d'Inclusió Social i Polítiques d'Igualtat, Isabel Segura, qui ha explicat que “hem reunit en el calendari a dotze dones que han sigut pioneres en diferents àmbits de la vida pública de Paterna, grans professionals el compromís dels quals va servir per a obrir el camí a la resta de dones”.
En aqueix sentit, la regidora ha reconegut que “mitjançant aquest calendari volem donar visibilitat i reconéixer la figura de dones referents de Paterna, per la qual cosa s'inclourà una breu descripció de cadascuna d'elles de manera que es puga conéixer la seua història i les seues aportacions a la nostra ciutat”.
Entre les dones que protagonitzaran els diferents mesos de l'any s'inclouen noms de reconegudes polítiques com Adelina Jabaloyas, primera regidora de la democràcia a Paterna o Carmen Roca, promotora del projecte social “La Caseta” destinat a donar menjar a les famílies desfavorides del municipi.
Així mateix, l'artista paternera Miracle Ferrer, compartirà protagonisme amb les germanes Aibar, fundadores de la primera empresa d'ambulàncies del municipi només regentada per dones.
Un reconeixement especial mereix el primer equipe cadet de EDM Paterna de Basquet, germen del que després seria el Nou Basquet Paterna, un referent del bàsquet valencià i que va ser un dels primers equips femenins constituïts a Paterna.
I en aqueixa línia també es destaca el col·legi Cervantes a l'ésser la primera escola coeducativa del municipi durant la II República, quan l'escola va instaurar un modern sistema d'ensenyament amb un professorat mixt i molt preparat, que impartia una educació a xiquets i xiquetes per igual.
També hi ha figures principals de les festes com Francisca Macías, primera presidenta d'una Falla en el municipi, Paqui Periche, primera presidenta de la Federació Intercomparsas o Mª Ángeles Esteve, una de les primeres dones a entrar en la Cordà.
Finalment, la comparsa Raxida i la Penya de Dons '*Foc & *Festa *tot *per l'aire' també apareixeran per ser les primeres entitats festeres formades únicament per dones.