- El dispositiu especial de la Cordà desplegarà més de 150 efectius, entre els quals es troben 35 agents de la Policia Local, 25 membres de Protecció Civil, diverses dotacions de Bombers, unitats especials del Cos Nacional de Policia i de la Guàrdia Civil.
- Enguany, com a novetat, s'ha format als tiradors participants en mesures de seguretat per a millorar el desenvolupament de la Cordà, així com l'encesa de coets i femelletes durant aquesta, i s'ha duplicat els serveis sanitaris amb diverses ambulàncies i quatre equips medicalitzats complets, en els quals figuren dues UVI i dos hospitals de campanya.
El saló de plens de l'Ajuntament de Paterna ha acollit aquest matí la Junta de Seguretat amb motiu del dispositiu especial que es desplegarà aquest diumenge, 28 d'agost, amb motiu de la celebració de la Cordà.
La reunió ha estat presidida per l'Alcalde de Paterna, Juan Antonio Sagredo, i el Subdelegat del Govern, Luis Felipe Martínez, i ha comptat amb l'assistència, entre altres, del Secretari autonòmic de Seguretat i Emergències, José María Ángel *Batalla, de la Tinenta Alcalde de Seguretat, Nuria Campos, de regidora de Turisme, Cultura i Foc, Teresa Espinosa, del Comissari Principal-Cap de la Policia Local de Paterna, Rafael Mestre, de l'Inspector Cap de la Comissaria de la Policia Nacional de Paterna, José Manuel León Puixant, així com representants de les diferents forces i cossos de seguretat.
El primer edil ha destacat “la gran coordinació entre la Policia Local i la Policia Nacional”, així com ha incidit en “l'orgull que sent tot l'equip de govern cap a la Forces i Cossos de seguretat que col·laboren i participen per a mantindre segura tant la Cordà, com la resta d'actes de les festes”.
Després de la reunió, s'ha realitzat una visita al Centre d'Interpretació de la Cordà ‘Pepín Damián’, més conegut com a Edifici de la Cordà, on també se situa la nova Oficina de Turisme municipal, que ha estrenat seu aquestes festes.
Per a garantir la seguretat de la Cordà, espectacle pirotècnic en el qual es disparen prop de 70.000 coets en menys de 20 minutos, diumenge que ve es mobilitzaran més de 150 efectius, entre els quals es troben 35 agents de la Policia Local, 25 membres de Protecció Civil, diverses dotacions de Bombers així com unitats especials del Cos Nacional de Policia i de la Guàrdia Civil.
Pel que fa al dispositiu sanitari, que enguany s'ha duplicat, estarà compost per diverses ambulàncies i quatre equips medicalitzats complets, entre els quals s'inclouen 2 UVI i 2 hospitals de campanya.
Enguany, de manera complementària al curs CRE (Consumidors Reconeguts com a Experts) obligatori per a participar en l'esdeveniment, s'ha oferit com a novetat una formació als tiradors i tiradores participants en mesures de seguretat per a millorar el desenvolupament de la Cordà així com l'encesa de coets i femelletes durant la mateixa i el maneig d'aquests durant el temps que dure l'espectacle pirotècnic.
A més, es compta amb el sistema d'intercomunicadors, implementat en els últims anys, que permet als responsables de seguretat informar del que succeeix a l'interior de la zona de foc de manera ràpida i eficient durant el transcurs d'aquesta.