Ja estan funcionant les cambres LPR de la Fase 1, corresponents a tots dos parcs empresarials, i des de Policia Local s'estan recollint matrícules per a realitzar proves de monitoratge

Les càmeres de la Xarxa de Videovigilància situades en el polígon industrial Font del Gerro i al Parc Empresarial Tàctica han començat a emetre imatges com a part de la fase de monitoratge i proves prèvies a la posada en marxa definitiva.

Amb això, tal com ha explicat la Tinenta Alcalde de Seguretat, Nuria Campos “fem un pas més en l'avanç de la implantació d'aquest pioner sistema que permetrà, ja des d'aquest estiu, augmentar la seguretat en tot el nostre municipi”.

D'eta forma, l'Ajuntament de Paterna ha finalitzat la instal·lació de les cambres i del sistema Power Line Communications en Font del Gerro i Tàctica, Lloma Llarga, Terramelar, Mes del Rosari, La Coma, Bovalar, La Canyada, L’Andana i Parc Tecnològic.

El procés d'instal·lació s'ha iniciat ja en el nucli urbà, l'última de les zones que quedava pendent, on s'estan col·locant els sistemes de comunicació per a completar així la xarxa de quasi 200 càmeres exteriors que emetran en temps real, i a les quals s'uniran les que ja estan en funcionament en edificis municipals.

Paral·lelament, les cambres ja instal·lades en Tàctica i Font del Pitxer poden ja captar imatges, permetent a la Policia Local fer proves amb la identificació de matrícules de vehicles.

Una vegada estiga en funcionament la Sala del Centre de Control, les imatges seran recepcionades i garbellades, permetent a les forces de seguretat actuar ràpidament en cas que siga necessari.

“Aquesta Xarxa de Videovigilància permetrà actuar amb agilitat, facilitarà el treball de la nostra Policia Local i, a més, també serviran d'element dissuasiu, amb el que augmentarà la seguretat ciutadana i la protecció de tot el nostre terme municipal”, ha afirmat la Tinenta Alcalde Campos.

Fonts municipals estimen que serà a l'estiu quan es culmine aquest projecte que forma part del Pla Actua, cofinançat amb els Fons Feder de la Unió Europea, i que, amb una inversió de 600.000€, permetrà a la ciutat disposar de seguretat remota i activa.