Després de l'excel·lent acolliment de la primera edició, des de hui i fins al divendres, 3 d'octubre, l'Ajuntament de Paterna celebra la segona edició d'este esdeveniment sota el lema “Enfortint xarxes de salut i benestar per a la comunitat”, amb una programació oberta a tots els públics que es desenrotllarà durant tres jornades en diferents espais de la ciutat

L'Ajuntament de Paterna ha inaugurat hui la II Trobada de la Salut, una cita que es consolida en el calendari municipal després del gran acolliment de la primera edició celebrada l'any passat. Sota el lema “Enfortint xarxes de salut i benestar per a la comunitat”, este esdeveniment reforça el compromís de la ciutat amb la promoció de polítiques de salut i la millora del benestar ciutadà.

El regidor de Sanitat, Julio Fernández, ha sigut l'encarregat d'obrir esta trobada, destacant que “des d'este equip de govern apostem per la salut comunitària organitzant tallers i activitats que fomenten hàbits de vida saludables entre la població vinculats a l'alimentació, l'activitat física, el descans i la salut emocional”.

L'edil, a més d'agrair la col·laboració d'entitats i associacions locals sense ànim de lucre així com noves procedents de València que s'han sumat a esta campanya, ha animat a la ciutadania “a ser part de la mateixa per a incorporar en la seua vida diària la prevenció i el benestar físic amb la finalitat d'evitar problemes de salut en el futur”.

I és que esta campanya de salut compta amb una àmplia i variada programació dirigida a tots els públics, les Persones Majors, infància i població en general, que ha arrancat este dilluns, 1 d'octubre i s'estén fins divendres que ve, 3 d'octubre en diferents ubicacions de la ciutat.

D'esta manera, la Plaça del Poble ha acollit en esta primera jornada una fira en la qual han participat més de de una vintena d'entitats i associacions vinculades a l'àrea de la salut amb diferents carpes per a informar i sensibilitzar sobre la labor que desenrotllen a les desenes de persones que han anat passant per este espai cèntric, en horari de 10.00 a 13.00 hores.

En este mateix lloc, s'han realitzat al llarg del matí tallers pràctics sobre ‘Com afrontar l'hivern amb salut’ a càrrec del Centre de Salut Pública de València, taller bàsic RCP i primers auxilis així com de benestar emocional a través del ball, entre altres.

Demà dijous, 2 d'octubre, a l'Auditori Antonio Cabeza tindrà lloc des de les 10.00 a 12.00 hores una sessió enfocada a les Persones Majors amb jocs d'escacs, s'habilitarà un estand informatiu de Creu Roja que presentarà productes de suport per a reduir l'aïllament i la soledat no desitjada: cadira eruga, ulleres de realitat virtual, dispositius veus en xarxa així com teleassistència i hi haurà una zona d'alimentació saludable.

El divendres 3 d'octubre li toca el torn a la tercera i última jornada més lúdica i educativa, centrada en la infància i que acollirà el Pavelló Esportiu, en horari de 10.30 a 12.30 hores, on es desenrotllaran activitats per a treballar un hàbit saludable cada dia de la setmana.

En este sentit, més de 300 xiquets/as aprendran a través de jocs interactius, d'una sèrie de demostracions i reptes sobre qüestions d'alimentació i activitat física per a integrar una vida saludable des de ben xicotets.